|
Podmiana zegarów z temp. zew.
Czy podmieniając zegary z wyświetlaczem temp. zewnętrznej i dokładając czujnik temp. zew. będę mógł się cieszyć wskazaniami temperatury i widokiem jej przed moimi oczami? :) Czy zbyt naiwny jestem....
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Jak dobrze kumam to nie jest potrzebna do tego wymiana zegarów. Wystarczy czujnik i aktywacja tej funkcji w zegarach za pomocą odpowiedniego programu.
Pozdrawiam |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
jak masz w liczniku mały wyświetlacz to co masz aktywować masz tam tylko przebieg -moons. Jak nie wiesz to po co piszesz głupoty, Jak wymienisz licznik z większym prostokątnym wyświetlaczem to będziesz miał nie tylko temperaturę ale też chwilowe spalanie i średnie spalanie, ilość paliwa w zbiorniku, średnia prędkość oraz będą wyświetlały się komunikaty np. które drzwi są otwarte, maska lub klapa oraz komunikaty o usterkach np. uszkodzone esp itp.Do tych funkcji nic nie musisz dokładać jedynie czujnik temp. do temperatury na zewnatrz jak chcesz mieć. Po wymianie licznika niestety musisz dograć immo IDSem.
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
Bump: Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
Podobnie miałem w mondeo mk3 - miałem zegary bez komputera pokładowego, dorobili mi komputer, wymieniło się manetkę kierunków i było "lodzio, miodzio Panowie" pozdrawiam Arturek |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
Immo programuje każdy kto ma dostęp do IDS czyli oryginalnego komputera serwisowego Forda, czyli najszybciej ASO Forda, choć jak to zwykle bywa nie każdy to potrafi. Pozdrawiam |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] + oczywiście czujnik temperatury |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Manetka jest OK, ale wskazany przez Ciebie licznik nie nadaje się (ma przecież mały wyświetlacz...). Najlepiej wymień sobie od razu na licznik poliftowy [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Będziesz miał ładniejszy samochód i na wyświetlaczu wszystko, o czym marzysz. Roboty tyle samo a efekt bez porównania lepszy...:one: Licznik pasuje na pewno, tylko trzeba znaleźć fachowca, który będzie go umiał zainstalować. W razie czego służę poradami. Ważne warunki: 1) musisz mieć okablowanie do manetki z przyciskami komputera (jeśli brak, to opłaca się poszukać a nie dorabiać) 2) wybrany licznik musi mieć mniejszy przebieg niż jest na Twoim liczniku. Standardowo bez problemu wskazanie przebiegu się podwyższa, zmniejszenie przbiegu wymaga kontaktu z "magikami" za dodatkową opłatą... |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
A ten chyba ma komputer pokładowy? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Cytat:
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Ja mam mały wyświetlacz i jest w nim wszystko o czym piszesz z wyjątkiem chwilowego spalania
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Niestety,ja mam mały wyświetlacz,ale ten w linku jest chyba do auta bez kompa pokładowego
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
W mojej pierwszej odpowiedzi na ten Twój link z licznikiem z małym wyświetlaczem pomyliłem się - wydawało mi się, że to jest licznik z wyświetlaczem tym całkiem małym - tylko pod przebieg. Tak więc możesz wziąc albo ten albo ten. Chwilowe spalanie uruchamia się poprzez ustawienie odpowiedniego parametru w zegarach - więc jeśli masz średnie spalanie i zasięg na zbiorniku, to można spróbować uruchomić spalanie chwilowe. Wrunkiem jest, że sterownik silnika będzie dostarczał zegarom odpowiednie informacje. Dowiedzieć się tego można tylko po próbie przestawienia parametru... |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
ASO jest w tym chyba najmniej kompetentne...:one: Samo przeniesienie zegarów wymaga kontaktu z dobrym elektrykiem-elektronikiem samochodowym (przeprogramowanie IMMO i kluczyków).
Ustawienia parametrów konfiguracyjnych najłatwiej robi się to programem ELMconfig z użyciem interfejsu ELM327. Dla potrzeb programowania zegarów nawet nie trzeba przerabiać ELMa (przeróbka jest niezbędna do programowania np. GEMa). Trzeba więc albo znaleźć w pobliżu kogoś stosującego ELMconfiga albo samemu to ogarnąć. O ELMconfigu jest cały wątek - pooglądaj. |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Nie. Do tego jest potrzebny serwisowy interfejs diagnostyczny (VCM z programem IDS). Posiadają ASO albo dobrzy elektrycy specjalizujący się w Fordzie. Aby to wykonać potrzebny jest dodatkowo dostęp do kodów jednorazowych programowania IMMO i kluczyków.
Nie daj się też wpuścić w tzw. "przeszczepianie kości"... Część macherów zamiast poprawnie zainstalować licznik (programem IDS) zabiera się za przelutowywanie pamięci, co dość często kończy się, że nie działa ani stary licznik (wylutowana kość...) ani nowy (stara kość nie chce ruszyć z innym softem...). W czasie wylutowywania kość także lubi paść po prostu... Trzeba wiedzieć, że po założeniu nowego licznika a do czasu popranego skonfigurowania IMMO nie da się samochodu odpalić!!! Czynność tę więc trzeba robić u elektronika, który faktycznie rozumie za co się zabiera i ma wszytkie niezbędne informacje i gadżety (dostęp do kodów jednorazowych...). |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
pierwszy licznik jest dobry, prostokątny, drugi ma czerwone zegary i jest od automatu, licznik po lifcie nie zawsze idzie w starym fokusie przed liftem, okablowanie masz w standardzie. Mam ids e to mogę ci dograć mam wszystkie części .Masz do mnie 25 km jak chcesz to dzwoń 889905594 Sokołów Podlaski
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
2) W jakim przypadku liczniki poliftowe nie pracują w samochodzie przedliftowym - pytam z ciekawości, bo nie spotkałem się z taką sytuacją? |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
nie idzie to zmacz że nie przyjmuje immo w samochodzie przed liftem z zielonymi zegarami po założeniu czerwonych po lifcie nie da sie dograć immo. Co za znaczenie ma czy licznik od benzyny czy diesla masz najwyżej 6000 obtrotów a nie 8000. Kuga to środek c -maxa a c- max to focus więc idzie, możesz wziąśś licznik od c maxa. Ja mówie o dograniu immo a nie wymianie procka. Jak dogrywasz po lifcie to podaj kolegom kontakt bo że widziałeś to wiele nie zmienia w tej sytuacji, Co ja przerabiałem i dokładałem w focusach to inna sprawa a co idzie zrobić ids- em inna. Masz ids a to daj kontakt i rób.
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
1 załącznik(i)
Cytat:
Bez problemu uruchomisz z zegarami poliftowymi dowolne IMMO - wystarczy najpierw (przed parowaniem) w zegarach ustawić z jakim IMMO chcesz je parować (bardziej precyzyjnie - w jakim trybie ma działać IMMO zawarte w zegarach!!!). IDSem tego nie zrobisz a ELMconfigiem w 15 sekund:one: Oczywiście samo parowanie IMMO z PCMem oraz dopisanie kluczy tylko IDSem... Załączam ekran z ELMconfiga wyboru trybu IMMO w zegarach. Zakładam, że mimo wszystko wiesz na co się porywasz i masz dostęp do kodów IN-OUT długich i krótkich... |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
IDS-m zrobisz wiele jak masz VIN-y samochodów tak skonfigurowanych jak ma być twój po doposażeniu
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
W przypadku FF2/C-max/Kuga przecież dużo prościej jest wygenerować porządany AS BUILD (bo zapewne o ich ściągnięciu przy pomocy znanego VINu myślisz...) przy pomocy np. ELM-FF2:one:
A tak w ogóle to konfigurację modułów praktycznie w całości zdecydowanie najprościej jest zrobić w ELMconfigu. Natomiast dla Mondeo MK4/S-max/Galaxy kolega Keisim opracował całkiem zgrabny modyfikator konfiguracji centralnej... Sesje z innych samochodów o porządanej konfiguracji potrzebne są w IDSie w obecnej chwili chyba tylko do wymuszenia reprogramowania modułów, jak sam IDS nie chce zaproponować upgrade (np. zegary uparcie nie chce reprogramować z ROMu 0403 do 0509 - trzeba wówczas wziąć sesję z samochodu z ROMem np. 0203 i wymusić reprogramowanie). |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Dokładne nie miałem Elema i configa ale miałem dostęp do IDS-u i zapisane Viny bogatych wersji wtedy idzie bez problemu bo zaznaczając opcje w IDSem to nie da rady ford zablokował tą możliwość i dzieją się cuda-np. coś znika (godzina z wyświetlacza) albo gubi inne funkcje.Dopiero Mayak pokazał mi jakie życie może być proste przy pomocy Elema
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Napiszcie koledzy czy okablowanie obecnej manetki (bez sterowania) będzie dobre dla manetki nowej ze sterowaniem? Jeśli nie to gdzie dokupić, jak sobie z tym poradzić.
I czy manetkę dokupić z FF MK2 (04-07) czy również z FF MK2 po liftingu i C-maxa będzie pasowała? |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Manetka będzi pasowała każda z przyciskami pochodząca z FF2/C-maxa/Kugi.
Co do okablowania nikt Ci gwarancji nie da bo Ford wpadał na przeróżne pomysły. Można założyć na 90%, że masz okablowanie, ale dowiesz się dopiero jak wypniesz kostkę z manetki i sam policzysz kabelki albo zrobisz zdjęcie i wrzucisz tu. Możesz śmiało rozbierać obudowę kolumny i wymienić manetkę na taką z przyciskami bo nawet jak nie będziesz miał wiązki, to nowa manetka będzie działać jak stara i będziesz miał w razie czego czas na szukanie wiązki. |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
2 załącznik(i)
chciałeś zdjęcia to proszę ale ja cały środek wymieniłem na poliftowy
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Brawo Matych!!! A mówiłem, że z zegarami poliftowymi wygląda ładniej:one:. Widzę też FordPower i chyba konsolę Premium. Suuuuper.
Wymieniać można stopniowo - zegary, potem radio albo navi jak Ty, potem klimatronik itp... Jeszcze raz gratulacje za wytrwałość! |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
a tu kostka od foczki http://images46.fotosik.pl/1851/16ae6b88f873f87f.jpg Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Chodziło o zdjęcie KABELKÓW przy kostce - tak aby było widać ile jest przewodów i które... Faktycznie trzeba czytać, to co jest napisane - wtedy jest prościej i szybciej...:wink:
Na oko (sądząc po wydaje się widocznych kontaktach) masz wtyczkę okablowaną w pełni, czyli powinno działać. Zdjęcia kostki od strony przewodów (z obu stron wiązki) powinny wyjaśnić wszystko. |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Zgadza się - wtyczka w pełni okablowana. Nie będzie problemu.
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
Okablowanie do czujnika temp. również było. Ciekawy jestem czy może jest i okablowanie lusterek :) bo chętnie bym zamienił na elektryczne z podgrzewaniem. Do tego jeszcze podgrzewana szyba przednia by się przydała i było by GIT |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Cytat:
|
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Zegary podmienione. Jednak wystąpił mały (choć dla mnie ogromny) problem, na co musicie zwrócić uwagę przy tego typu podmianach/zamianach. Mianowicie podczas wgrywania nowego oprogramowania IDSem, chiptuning poszedł w cholerę. I z mocy widniejącej w podpisie zostało marne 115 chabet i 280 Nm :(
Z pomocą uderzyłem do HEKO który jak zwykle okazał się wielkoduszny:one: Być może za "chwil kilka" moc powróci :) |
Odp: Podmiana zegarów z temp. zew.
Coś mi się wydaje, że jest to efekt fachowości "obsługi IDSa"... Parowanie IMMO i PCMa moim zdaniem nie powinno ruszać map wtrysków... Faktem jest, że u siebie robiłem to przed tuningiem, ale na pewno nie był w trakcie parowania upgradowany soft PCMa... Trzeba by widzieć komunikaty jakie rzucał IDS, to wtedy można by coś autorytatywnie powiedzieć.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:09. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.