Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ogólnie o motoryzacji (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZANIE (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=155219)

Wojtek 04-04-2012 15:19

Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZANIE
 
Sie ma.

Dotyczy silników 1.6 16V , 1.8 16V , 2.0 16V Mondeo , Focus , Escort.
Jest to bardzo częsta przypadłość Fordów z tymi silnikami.

Po 3 latach udało mi się pozbyć szarpania , dławienia , przygasania i " mulenia " przy gwałtownym dodaniu gazu. Brak jest tzw. " turbo dziury ".

Dotyczy to następujących usterek : dławienie , szarpanie , gaśnięcie , przygasanie , falowanie obrotów , dużo wyższe zużycie paliwa , zawieszanie się obrotów itp.
Są rzeczy oczywiste , które trzeba sprawdzić. A więc :

1. świece zapłonowe ( gaśnięcie , dławienie , przygasanie , słabe odpalanie , nierówne obroty )
2. kable zapłonowe ( gaśnięcie , dławienie , przygasanie , słabe odpalanie , nierówne obroty )
3. cewka zapłonowa ( gaśnięcie , dławienie , przygasanie , słabe odpalanie , nierówne obroty )
4. sonda lambda ( wyższe zużycie paliwa , szarpanie , dławienie )
5. potencjometr przepustnicy ( zawieszanie się obrotów )
6. filtr paliwa ( cały wiadomy zestaw problemów...)
7. czujnik położenia wałka rozrządu ( dławienie , szarpanie )
8. zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej ( gaśnięcie na zimnym silniku )
9. silniczek krokowy/zawór bocznikowy ( falowanie obrotów , dławienie , szarpanie )
10. dostawanie się " lewego " powietrza do układu ( dławienie , przygasanie , szarpanie , nierówne obroty , " syczenie " )
11. nic więcej mi do głowy nie przychodzi...

Nigdy nie miałem falowania obrotów , gaśnięcia na zimnym silniku i problemów z rozruchem.

Co mogło być przyczyną u mnie ?
1. kable , świece , cewka , przewody - wymieniłem na nowe oryginał
2 sonda lambda - wymieniona na nową ( dzięki Docent )
3. czujnik położenia wałka rozrządu - wymieniony na nowy oryginał
4. filtr paliwa - wymieniony na nowy oryginał

Pamiętajcie , że podpięcie pod komputer nie zawsze jest miarodajne jak wykaże , że błędów brak.
Np. sonda lambda , może być uszkodzona , a na komputerze nic nie wykaże. Tak samo silniczek krokowy , filtr paliwa , kable , świece , cewka , zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej.

To wszystko należy sprawdzić " ręcznie ". Kupując nowe części , lub pożyczając z innego auta.

Dopiero jak wymieniłem na samym końcu sondę lambda auto zaczęło jeździć tak jak należy. Ale tak do końca nie wiem czy to była przyczyna dławienia , szarpania przy ruszaniu i dużego spalania ( 15-18 l/100km ).
Każda wymiana poszczególnych elementów poprawiała pracę silnika.
Po każdej wymianie było troszkę lepiej.
Wiem , że części nie są tanie , ale teraz widzę i czuję , że warto było.

Więc użytkownicy benzyniaków z podobnymi problemami - do dzieła.
Naprawdę wiele z tych napraw można dokonać samemu.

Przeczytałem wszystkie tematy na Forum odnośnie tych problemów.
Dzięki temu pozbyłem się utrapienia , które męczyło mnie od 3 lat.

Polecam ten temat : [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Temat dość obszerny , ale jest tam dokładnie wszystko opisane.
Rozwiązując swój problem opierałem się głównie na poradach z tego właśnie tematu.

Pozdrawiam
Wojtek.

krzysztofff2008 25-02-2013 10:43

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam! Mój zetafon 2.0 1998 rok zimny lekko się dławił, po zainstalowaniu lpg(porządna sekwencja u sprawdzonego fachowca) problem jeszcze się powiekszył-zapalał za jednym strzałem-potem gasł i sie dławił-jak by nie dostawał powietrza -zero wolnych obrotów! Całe mnóstwo mechaników szukało, kopało, wymieniało co sie da-i nic! Dopiero jak dostałem namiar na świetnego ford fachowca udało sie rozwiazać problem-facet zajrzał pod maske-dokładnie pod cewki zapłonowe-tam idzie taki gruby gumowy przewód podciśnieniowy-który to był totalnie ściśnięty-`zesssany`. Po jego wymianie jak reką odjął-auto wyzdrowiało! niestety po półtora roku problem powrócił-i o dziwo w/w przewód jest w pełni ok! sprawdzę więc wymienione przez ciebie zagadnienia - i dam znać co wyszło tym razem-stawiam jednak na powietrze-a raczej jego brak:),a więc zawór wolnych obrotów i wszystkie przewody i trójniki podciśnieniowe.
Pozdrawiam

kesik2 29-04-2013 17:47

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
hejka mam silniczek krokowy do wymiany nie chce dawac go do mechanika tylko sam wymienic nie wiem tylko gdzie on sie znajduje mogby ktos szczegółowo opisać lub podesłać zdjecie z góry dziekuje

seta13 04-05-2013 09:08

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam! Miał ktoś taki błąd odczytu diagnostyk?? co z tym zrobić?
Kod: B2159

Moduł: CSM

Wyjaśnienie: Memory # 1 wyjście zwarcie do mas

Bump: Albo taki

Kod: P0135

Moduł: PCM

Wyjaśnienie: Czujnik O2 obwodu grzałki (Bank 1 Sensor 1)

Alternatywne wyjaśnienie: Awaria obwodu czujnika HO2S (HO2S-11)

Szczegółowe wyjaśnienie: Podczas testowania HO2S Grzejniki są sprawdzane na otwarcie / szorty i nadmiernego poboru prądu.Test nie powiedzie się, gdy pobór prądu przekracza kalibrowany granicę i / lub zwarcie lub zostanie wykryty.

seta13 12-05-2013 20:42

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witaj chciałem się dowiedzieć jakie są objawy awarii cewki zapłonowej??

Wojtek 16-05-2013 23:10

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Cytat:

Napisał seta13 (Post 2011457)
Witaj chciałem się dowiedzieć jakie są objawy awarii cewki zapłonowej??

Cytat:

Napisał Wojtek (Post 1810539)
3. cewka zapłonowa ( gaśnięcie , dławienie , przygasanie , słabe odpalanie , nierówne obroty )

Do tego można dodać jeszcze poszarpywanie.

Pozdrawiam
Wojtek

kristo123 08-07-2013 09:05

silniczek krokowy Focus -szarpanie,dławienie,falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
1 załącznik(i)
Witam
W moim przypadku chodzi o focusa mk1 2003r 1.6 16v benzyna /gaz

Ja także przyłącze sie do tego postu prosząc o podpowiedź w pewnej wypowiedzi. Mowa jest o przeczyszczeniu silniczka krokowego wiec jak to zrobić.
Zdjąlem swój silniczek (jak na zdjęciu), przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną jak były opisy w innych forach i chialem zastosować paste tempo na przeczyszczenie trzpienia siniczka. I tu pytanie bo powiem szczerze że ten trzpień to taki czarny prastikowy kapturek. Tyko nie ma tam miejsca aby go przesmarować.
Mam silniczek identyczny jak na zdjęciu. Może ktoś pokierować albo precyzyjniej opisać miejsce przesmarowania pastą tempo. Zabiegi czyszenia w moim przypadku nie przyjęły pozytywnego efektu.
Mowa jest też na forach o przeczyszczeniu przepustnicy (tuż zaraz z prawej strony przy silniczku krokowym - stojąc w stronę otwartej maski).
Czy jest jakaś strona z filmami, opisami i zdjęciami precyzyjnego wykonania czyczczenia obu podzespołów. Była także mowa o przewodach gumowych od kolektora które parcieją i przepuszczają lewe powietrze. Gdzie się dokładnie znajdują ( prosba o fote ustyowania).
Będe wdzieczny za podpowiedź.

emillodz 27-08-2013 17:34

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam . Mam problem w moim mondku 2.0 benzyna/gaz z 2001r automat , przy odpalaniu na zimnym silniku szarpie jakby na wszystkich garach palił jak się przygazuje to albo zgaśnie albo się uspokoi . Jaka przyczyna?

krzysiekmaszyna 26-11-2013 13:26

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam. Problem w mondeo 2.0 2001 rok z gazem, automat. Po odpaleniu lekko skręcę kierownicą gaśnie, lub jadę kawałek i wystarczy, że puszczę pedał gazu lub nacisnę hamulec auto gaśnie dodam, że dzieje się to jeszcze na benzynie chwilę przed przejściem na gaz, potem dopóki auto nie wystudzi się do zera mogę odpalać jeździć cały dzień i problemu nie ma, ale gdy tylko jest zimny np. po nocy zawsze ten sam irytujący problem.
Wymieniłem już czujnik temp. cieczy, termostat, robiłem diagnostykę komputerową i regulację gazu, problem nadal jest proszę o POMOC.
Dziękuję. jk

jarolomza 16-01-2014 23:37

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Krzysiek mam podobny problem tylko ze w 1.6 16v, komputer pokazal mi problem z egr, egr jest drugi sprawny, wymienilem regulator podcisnienia do zaworu egr problem zniknal ale nadal gasnie mi auto na zimnym. Wyczyscilem zawor bocznikowy niskich obrotow specjalnym srodkiem do tego i jeszcze przygasa jezeli sie nie myle moze to byc zawor odpowietrzajacy skrzynie(komore) korbowa.

Teraz moje pytanie do wojtka jak sprawdzic czy o to ten zawor napewno jest niesprawny.

Pozdrawiam i czekam na odezw w moim temacie :[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Wojtek 17-01-2014 00:21

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Jarek , Poczytaj ten temat :
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Jest tam sporo ciekawych informacji , sugestii , porad itp.
Ja swego czerpałem z tego tematu wszystkie informacje. To takie kompendium wiedzy. Masz wszystko w jednym miejscu.
Temat jest w dziale Escort , ale to ten sam silnik co w Mondeo.

Pozdrawiam
Wojtek

fabio6510 14-07-2014 13:50

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Hej, jestem tu nowy z Pomorza. Witam wszystkich. Przepraszam jeśli piszę w nieodpowiednim temacie, ale nie znalazłem żadnego innego problemowego, a ten wydawał mi się najbardziej adekwatny. Mam chyba dość typowy problem ze swoim fordem, ale nietypowe pytanie. Najpierw jednak krótki opis problemów.

Auto jest w LPG, ale ze względu na częste "wybuchy" - strzały w kolektor lub gaśnięcie przy zmiennych obrotach (jazda po mieście) gazu używam głównie w trasie. W mieście jeżdżę na benzynie, choć pali cholernie dużo (ok. 15-16/100 km; na gazie z kolei bardzo przyzwoicie). Auto na zimnym silniku odpala bez problemu. Wyjątkiem jest sytuacja gdy wcześniejszą podróż skończę na gazie i kilka godzin (lub dzień) później próbuje znów odpalić. Wtedy jakby nie dostawało paliwa i muszę kilka razy "podpompować", by zaskoczył. Dlatego zazwyczaj - jeśli już jadę na gazie - to chwilę przed zatrzymaniem i zgaszeniem przełączam na benzynę. Wtedy kolejne zapalenie jest ok.

Innym problemem jest ponowne odpalanie auta na ciepłym silniku (niezależnie czy benzyna czy LPG). Po krótkotrwałym (do ok. 30 min.) postoju po prostu nie chce zapalić. "Rozwiązuję" to poprzez chwilowe odłączenie czujnika temperatury(?) - wówczas auto odpala normalnie, a ja z powrotem podłączam czujnik i jadę.

Podczas jazdy natomiast (niezależnie czy na LPG czy na benzynie) jest kłopot z obrotami. Auto wyje, a one rzadko schodzą poniżej 2 tys. Zwłaszcza na biegu jałowym i podczas naciśnięcia sprzęgła. Problem występuje głównie wtedy, kiedy są włączone np. światła lub nawiewy - w chwili zapalenia świateł obroty momentalnie skaczą, po wyłączeniu - spadają. Dlatego w miarę możliwości jeżdżę na światłach pozycyjnych lub z całkiem wyłączonymi, ale tylko na benzynie. Na LPG brak świateł powoduje bowiem z kolei tak duży spadek obrotów, że... silnik gaśnie.

W kwestii nawiewów problem może np. wynikać z faktu, że zostały podłączone bezpośrednio do akumulatora, gdyż inaczej nie działały. Ich jednak używam rzadko, ale na dłuższą metę nie da się jeździć bez świateł, pomijając fakt, że to niezgodne z przepisami. Dlatego problem podwyższonych obrotów "rozwiązuje"... przygazowaniem. Kiedy stoję na biegu jałowym, obroty nie opadają, a silnik wyje - wciskam na chwilę pedał gazu i obroty opadają do 800-1 tys. Pomijając fakt, że taka zabawa jest irytująca, to nie wiem czy jest jakimkolwiek rozwiązaniem czy też silnikowi w tym czasie tak czy inaczej dzieje się krzywda.

I tu w końcu przechodzę do sedna - wyjazdu w trasę. O ile po mieście nie mam większych obaw, jeździłem też do 100 km poza (w obie strony), na gazie i nic złego (ponad opisane) się nie działo, to nie wiem jak to byłoby w trasę dłuższą (200-300 km w jedną stronę). Czy, w związku z opisanymi przez mnie problemami, istnieje ryzyko, że auto po prostu stanie, a może wręcz coś się stać z silnikiem? Przyznam, że mam trochę stracha, tym bardziej, że się nie znam.

Przy okazji innych napraw wymieniłem już m.in. parownik, filtry, wentylator od chłodnicy. Wiem też, że przy kolektorze prawdopodobnie łapie "lewe" powietrze. Rady typu idź do mechanika lub sprawdź to i tamto oczywiście cenne, ale nie na tym etapie. Jest to cabrio, które kupiłem dla fanu na 1-2 sezony za 2 tys. i nie mam po prostu ochoty więcej w niego wkładać. Chce się po prostu dowiedzieć czy z Waszych doświadczeń wynika, że jest jakieś zagrożenie przy takich problemach dla samego auta, jego żywotności i spokoju wyjazdu w dłuższe trasy.

Sorki za przydługi wywód. Mam nadzieję, że dla tych, którym chciało się go czytać jest on jednak w miarę jasnym opisem problemu. Czekam na sugestie wynikające z Waszych doświadczeń i wiedzy.

Pozdrawiam

bugs.81 02-03-2015 16:34

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
witam, ja od dwóch lat walczę z mega wysokimi "wolnymi" obrotami i juz mi sie konczą pomysły- dolot przejrzany wzdłuż i wszeż. Silnik na benzynie gdy zapalam zimny zaczyna dosc normalnie, ok 1100rpm, i z czasem rozpędza sie coraz bardziej im bardziej cieply. przy dojeżdżaniu do świateł to już mała kompromitacja, silnik wyje ponad 4000rpm do momentu kompletnego zatrzymania, po czym spadają obroty na ok 1800 na kilka sekund i znowu szybują pod cyferkę 3. może ktoś coś poradzi? Mondeo mk2 1.8 zetec

salom 03-03-2015 08:09

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Fabio, przeczytałem Twój opis w całości, troche chaotyczny,ale da sie zrozumieć. Skoro nie chcesz już wiecej wkładać w to auto, to tylko sam musisz sobie poradzić, już opracowałeś jak jeżdzić, a oto że coś sie uszkodzi w silniku, to sie nie martw, bo jak przez prawie 20lat nic mu się nie stało, i jeszcze chodzi, to będzie chodził dalej, choć z
z humorami.
musisz ustalić, którędy łapie lewe powietrze, i usunąć usterkę.

Janusz1212 07-04-2015 22:09

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Ja mam ciekawa przypadłość w mondeo z 2004 w automacie 130 km tdci gdy gwałtownie wcisne gaz nie zawsze ale czasami zredukuje biegi wejdzie na obroty zapali się kontrolka swiec żarowych silnik zgasnie po zatrzymaniu cofam kluczyk zapłonu odpalam i jade dalej jest to trochę nie bezpieczne bo raz zdarzyło mi się to przy wyprzedaniu jaby ktoś wiedział o co chodzi lub miał to samo kidy kolwiek za porade z góry dzieki

Krzysiek_Walcz 01-05-2015 17:16

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Ford Focus C-max 1,8 benzyna. Opis usterki : Od ok 2 miesięcy spalanie średnie skoczyło na 10l. Podczas odpalenia zwiększone znacznie obroty do ok 2000. Trzy razy zdarzyło się na zimnym silniku, ze obroty powędrowały na ponad 2500 i autem zaczęło lekko trząść. Komputer poinformował o usterce układu zasilania. Po ponownym rozruchu mogłem dalej jechać. Podczas jazdy wszystko wydaję się ok. Ale np. po osiągnięciu 3000 obrotów i puszczeniu gazu, auto przez dłuższa chwilę utrzymuje obroty i powoli zaczyna spadać. Silnik rozgrzany za każdym razem odpala na zbyt wysokich obrotach ok 1500 i powoli spadają i lekko falują między 800-1000. Czy ktoś z Was miał podobna usterkę lub wie za co się zabrać?

domel.spi 25-06-2015 21:11

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Panowie powie mi ktos co oznacza błąd P2122?

Mooomin 07-07-2015 20:33

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Hej!

Na podforum Focusa nikt mi nic nie odpowiedział, może tu mi ktoś podpowie.
Od jakiegoś czasu w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Nasila się przy włączonej klimatyzacji. Efekt bywa dość
mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Gdzie szukać?
Podłączony komputer nie wykazuje żadnych błędów, ani nieprawidłowości.
Słyszę już różne teorie - zmienne fazy rozrządu, zapłon, sprzęgło.
Ktoś miał coś podobnego? Wyeliminowałem złe paliwo, zatankowałem gdzie indziej i nic się nie zmieniło.
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
Przebieg 125 tys.

fordZG 19-11-2015 11:58

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam

Posiadam 2.0 Ecoboost - ford Mondeo *( od ciutkę ponad miesiąca ). Ostatnie dni troszeczkę zimniejsze były( tzn noce ) rano jadąc do pracy przy odpaleniu od razu obroty sięgają do 1 000 - 1 200 dosłownie przez 30s - 1min max.!

Pod ruszeniu w trasę ( objawy te którę opiszę dalej znikają po 5min lub 2-3km.) Otóż,gdy przytrzymam samochód na niskich obrotach gdzieś okolice 1 400 -1 600 obr./min i delikatnie młuskając gaz czuje lekkie szarpnięcie / szarpnięcia. Objaw ten nie wystąpi, gdy dodam mocniej gaz i wskoczę powyżej tych 1 800 - 2 000 obr./min.

Od czego zacząć? świece? Czy jak padło gdzie nie gdzie na forum ma recepty?
Nie zauważyłem by samochód zaczął więcej palić.

Jeśli świece? to Jakie>? http://www.iparts.pl/czesc/swieca-za...-66-itv22.html

Dziękuje za sugestie

Mooomin 19-11-2015 22:21

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Chyba nie ma reguły niestety. :( Cewka, kable, świece, sprzęgło - pewnie wszystko możliwe. Już przymierzałem się do wymiany całego sprzęgła, ale chyba znalazłem inną przyczynę. Interfejsy podłączane u mechaników nie pokazywały błędów, ale zakupiłem prosty moduł na bluetooth żeby móc co nieco monitorować samemu i o dziwo pokazał mi błąd. Był to czujnik wciśnięcia sprzęgła. Błąd wykasowałem, myślałem, że jakiś przypadkowy, ale powrócił. Zajrzałem więc pod pedał sprzęgła, a ten czujnik dyndał sobie centralnie na kabelku. Kostka się nie rozpięła, ale całość wyskoczyła jakimś cudem ze swojego miejsca i komputer nie rejestrował wciskania sprzęgła. Po włożeniu czujnika i skasowaniu błędu problem, jak na chwilę obecną ustąpił.:)
Zacznij więc może od podłączenia jakiegoś interfejsu i sprawdź czy nie ma błędów. Ten mój nie był sygnalizowany kontrolką, ani nie wyświetlały go zegary w trybie testowym, natomiast był w pamięci i interfejs go pokazał.

fordZG 20-11-2015 08:03

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Mogłbyś podać namiary tego modułu jakiego używałeś?

z góry dzięki

Mooomin 20-11-2015 21:04

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Kupiłem coś takiego:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Jest tego masę, jak widać. Popatrz tylko jak Ci zależy na czasie żeby wysyłka była z Polski bo ja nie zwróciłem uwagi i szło z Chin.:) Cena była lepsza, ale 10 dni czekania.:) Do odczytu błędów i parametrów używałem Torque i ForScan na Androida. Radziłbym tylko wykupić pełną wersję Torque'a bo demo żadnych błędów nie znalazło, a pełna już i owszem. ForScan z kolei nawet w wersji demo błędy odczytał.

domel.spi 20-03-2016 11:50

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Panowie mam pytanie, chcialbym wymienic w swoim focusie 1.8 benzyna 2008 rok potencjometr przepustnicy. Czy moge to zrobic odkrecajac stary i przykrecajac nowy? czy musze liczyc sie z dodatkowymi czynnosciami typu reset kompa itp?

marco1972 28-05-2016 19:43

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam , przeglądam wasze posty i odpowiedzi bo mam podobny problem i nie mogę sobie z nim poradzić . Otóż od jakiegoś czasu mój mondek zaczął dławić się i szarpac szczególnie przy zmianie biegów a dokładniej przy puszczeniu i ponownym wciśnięciu pedału gazu . Jak silnik się rozgrzeje jest dużo lepiej ale na zimnym to masakra. Nie mam problemu z obrotami , gaśnięciem czy odpalaniem jest tylko dławienie i szarpanie . Wymieniłem filtr paliwa , sonde , czujnik położenia wałka rozrządu i nic dalej to samo .Swiec , kabli ani cewki nie wymieniałem bo nie gaśnie obroty ma równe i pali na dotyk . Nie mam pomysłu co może jaszcze być . pomóżcie prosze .Czekam na sugestie . Dzieki.

Igula 07-11-2016 10:45

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam, ja w temacie od miesiąca posiadam mondeo 2,0 145 km z 2011 auto ma przejechane 190000 serwisowane w aso itd. Byłem nim już w Gdańsku fakt spalanie duże ale reszta ok. Tylko mam problem mondeo 5 razy w ciągu tego miesiąca po odpaleniu przez chwilę nie reagowało na gaz i dosyć mocno szarpało jakby od silnika po chwili wszystko był ok raz mi tylko zgasł diagnostyka komp nic nie wykazała co to może być

qwe92 29-09-2019 10:04

Odp: Mondeo , Focus - szarpanie , dławienie , falowanie obrotów , gaśnięcie - ROZWIĄZ
 
Witam jakie przewody zapłonowe polecacie do mk3 2.0gaz? Niedawno zakupione magneti już mają przebicie


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.