Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [1,6 TDCi] EGR-zaslepienie 1.6 TDCi 109 KM (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=144371)

jasiu_1988_ 20-11-2011 09:29

EGR-zaslepienie 1.6 TDCi 109 KM
 
Koledzy:)Z której strony należny włożyć blaszkę zaślepiająca EGR??
możne jakieś foto?
pozdrawiam

motorek26 20-11-2011 10:50

Odp: EGR-zaslepienie
 
Cytat:

Napisał jasiu_1988_ (Post 1740252)
Z której strony należny włożyć blaszkę

z tej której bedzie ci wygodniej sie dostać

jasiu_1988_ 20-11-2011 11:15

Odp: EGR-zaslepienie
 
Tylko chodzi mi z której strony ma być blaszka aby zawór nie brał syfu tylko sobie pracował jałowo.
Czy w TDCi focus mk2 nie będzie wywalało błędu po zaślepieniu??
Podejrzewam ze to EGR ponieważ jest momentalna turbo dziura ok 2000obr. i na postoju coś momentalnie piszczy bardzo cicho i wiadomo chmura dymy przy ostrym bucie.
poproszę jakieś fotki co i jak

maureliusz 20-11-2011 12:27

Odp: EGR-zaslepienie
 
Kolego, a szukaj opcji kiedyś używał? Było milion temeatów na temat, a jeden obszerny. Szkoda zakładać kolejny.

newpolish 21-11-2011 13:39

Odp: EGR-zaslepienie
 
Tez kiedys zadalem pytanie o schemat i sie niedoczekalem odpowiedzi. Zgadzam sie z maureliuszem by przekopac forum bo bylo duzo o skutkach takiego zaslepienia. Jednak tez goraco bym prosil o wyjasnienie z ktorej strony. Prosze tylko o krotka odpowiedz na krotkie pytanie - dokladnie gdzie?

berthold61 21-11-2011 15:37

Odp: EGR-zaslepienie
 
tu masz zaślepki co niby prawdopodobnie nie wyświetlają błędów a swoją robotę robią ,,to znaczy opużniają agonię EGR-a
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

jasiu_1988_ 21-11-2011 16:05

Odp: EGR-zaslepienie
 
Dzięki za linka berthold61. Ale czy ktoś stosował te zaślepki z otworami które nie kompletnie zaślepiają EGR-a??

newpolish 21-11-2011 16:47

Odp: EGR-zaslepienie
 
Jasiu_1988_ mi sie wydaje ze do naszych 1,6 to powinno byc takie o:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
berthold61, maureliusz czy moglibyście ocenić jaka jest prawidłowa zaślepka do 1,6 diesel?

maureliusz 21-11-2011 19:49

Odp: EGR-zaslepienie
 
Napiszę, chociaż..wrrrrrrr!

Prawidłowa zaślepka to:
- odkręcacie EGRa,
- wyjmujecie oryginalnę metalową podkładkę,
- kładziecie ją na blaszce (najlepiej nierdzewnej),
- odrysowujecie ją, ale oczywiście bez otworu w środku:-),
- wkładacie zamiast tamtej i gotowe.

Czy wystąpi błąd? To loteria. U jednych jest u innych nie. Nie można powiedzieć od czego to zależy.

berthold61 22-11-2011 12:00

Odp: EGR-zaslepienie
 
dziurki powinny być bo inaczej czujniki zanotują różnicę ciśnień a tak zostanie oszukany ale jednak przez takie małe dziureczki tego syfu tyle nie idzie na tego EGR-a co znakomicie przedłuża agonię tegoż parszywego wynalazku ,ale najlepsza metoda to programowe wyłączenie EGR-a i zaślepka i gitarra jak mawiał siara

maureliusz 22-11-2011 15:30

Odp: EGR-zaslepienie
 
O jakich różnicach ciśnień mówisz? Między czym, a czym? Jak mierzone? Chyba kolego cały czas mówisz o mondziakach i transitach oraz foce 1.8, gdzie EGRy są... mechaniczne, a nie elektroniczne jak w 1.6 i 2.0.

Adi_ 22-11-2011 17:50

Odp: EGR-zaslepienie
 
Cytat:

Napisał maureliusz (Post 1741390)
Chyba kolego cały czas mówisz o mondziakach i transitach oraz foce 1.8, gdzie EGRy są... mechaniczne, a nie elektroniczne jak w 1.6 i 2.0.

maureliusz ja mam egr elektroniczny i jestes w blędzie a poprzednik niech doczyta posty że w 1.8 nie trzeba kombinować z dziurkami w blaszce.

newpolish 22-11-2011 19:08

Odp: EGR-zaslepienie
 
No to jak to jest z tym 1,6. To w końcu dziewica czy nie? Znaczy z dziurkami czy bez czy sprawdzać czy błędy wywala?

maureliusz 22-11-2011 19:17

Odp: EGR-zaslepienie
 
Cytat:

Napisał Adi_ (Post 1741441)
maureliusz ja mam egr elektroniczny i jestes w blędzie a poprzednik niech doczyta posty że w 1.8 nie trzeba kombinować z dziurkami w blaszce.

Jesteś pewny? Nie masz przewodu pneumetycznego dochodzącego do niego? No to może coś pozmieniali...wow!

Chłopaki, naprawdę użyjcie opcji szukaj. Drugi raz piszemy o tym samym. Dziwię się, że moderatorzy nic nie robią, zwłaszcza, że temat jest też średni.

E-max 22-11-2011 20:53

Odp: EGR-zaslepienie
 
Temat nie jest średni

Matych 22-11-2011 21:09

Odp: EGR-zaslepienie
 
Do kosza z nim

newpolish 22-11-2011 21:12

Odp: EGR-zaslepienie
 
Cytat:

Napisał maureliusz (Post 1741506)
Chłopaki, naprawdę użyjcie opcji szukaj. Drugi raz piszemy o tym samym.

Jasne. Dlatego sie nie pytam o zady i walety (bo to bylo omawiane), nie pytam o skutki picia wódki (bo to też było). Pytam się tylko czy w 1,6 diesel powinna być perforacja / dziurka czy nie?

maureliusz 22-11-2011 22:06

Odp: EGR-zaslepienie
 
Co jeszcze mam napisać? Może zaślepić Wam to?

Ja nie mam żadnej dziury, otworu czy czegokolwiek. U mnie errora nie ma. Jednak to jest loteria, bo inni zaślepiali w 1.6 i czasami błąd był, ale tylko kontrolka nic więcej. Trzeba było wyłączać programowo.

TO WSZYSTKO JUŻ BYŁO- CZYTAĆ SIĘ NIE CHCE! LEPIEJ ZAŁOŻYĆ NOWY POST, MILIONOWY O TYM SAMYM!!!

Matych 22-11-2011 22:10

Odp: EGR-zaslepienie
 
Cytat:

Napisał newpolish (Post 1741616)
Jasne. Dlatego sie nie pytam o zady i walety (bo to bylo omawiane), nie pytam o skutki picia wódki (bo to też było). Pytam się tylko czy w 1,6 diesel powinna być perforacja / dziurka czy nie?

po co ci dziurka zlbo zaślepiać albo wymienić ,albo wymienić jak umarł i nowy zaślepić jak wywala błedy to obrobic soft-ot cała wiedza o zaślepianiu EGR-a

neon2909 11-12-2011 18:12

Odp: EGR-zaslepienie
 
Odgrzewam temat. Wiem i przepraszam. Zastanawiam się tylko czy jest sens zaślepiania EGR w moim fordziaku. Mam zrobione 65 tyś km. Zrobiony był chip do 115 KM. Mam mętlik w głowie. Mój fordzik to 1,6 tdci 2008 FL. Ktoś przerabiał ten temat ? Jakie są efekty i gdzie jeśli już umieścić tą zaślepkę ?

mjprzem 12-12-2011 17:26

Odp: EGR-zaslepienie
 
Lepiej zaslepic wczesniej jak pozniej bo spora czesc bledow jest wynikiem zacinajacego sie egra. O co z tym chodzi-o to ze jesli zaslepimy wtedy jak egr pracuje i jest nie zuzyty i czysty to i duze szanse ze zadne bledy sie nie pojawia.

Do tych co zaslepili a mieli juz bledy-moze tak byc ze zaslepili a egr nadal sie zacinal i komputer nadal widzial blad.

Jest oczywiscie jeszcze 2 wersja egrow-programow w sterowniku gdzie podczas otwierania zamykania egr komputer potrafi rozpoznac po przeplywomierzu czy silnik dostaje dodatkowe spaliny czy nie. Jesli wowczas zaslepimy to w tym 3 przypadku bledy zawsze beda od egra.

neon2909 12-12-2011 20:00

Odp: EGR-zaslepienie
 
Tylko z tego co widzę kolego Ty jeździsz wersją TDDI a ona diametralnie różni się od TDCI. Dzięki za zainteresowanie i podpowiedz. Poczekam jeszcze na sugestie właścicieli TDCI

Matych 12-12-2011 20:19

Odp: EGR-zaslepienie
 
Nie sugeruj się czym jeżdzi kolega bo udzielił ci odpowiedzi na pytanie dotyczące twojego silnika.Pozatym poszukaj trochę, był duży wątek opisujący zaślepienie EGR-a t tym silniku

berthold61 12-12-2011 20:30

Odp: EGR-zaslepienie
 
Cytat:

Napisał Matych (Post 1751339)
Nie sugeruj się czym jeżdzi kolega bo udzielił ci odpowiedzi na pytanie dotyczące twojego silnika.Pozatym poszukaj trochę, był duży wątek opisujący zaślepienie EGR-a t tym silniku

no i właśnie przekopywanie starych archiwów miliony postów a przecież szło by to umieścić gdzieś na stałe w fao i raz na zawsze do wszystkich tak jak tu
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
oni to ładnie poukładali i każdy w sekundzie wie co i jak

neon2909 13-12-2011 10:04

Odp: EGR-zaslepienie
 
To fakt zdało by się pogrupować tematy dotyczące typowych bolączek forda focusa. Parę kluczowych tematów by się znalazło. Proponuję pierwszy dwómasa, drugi EGR, trzeci turbina

Pitol321 13-12-2011 11:00

Odp: EGR-zaslepienie
 
Popieram. Pogrupowanie i dokładny opis nawet tych trzech głównych problemów byłby na pewno bardzo pomocy.

Sam zastanawiam się nad zaślepieniem EGR, a wszystkie informacje w jednym miejscu bardzo ułatwią ostateczną decyzję.
Teraz można przebijać się przez mnogie tematy o EGR, ale często z takiej lektury wynika jeszcze więcej znaków "?" niż było przed.

W lutym czeka mnie niemiecki przegląd - badają spaliny...
Czy zaślepienie EGR może mieć jakikolwiek wpływ na skład spalin i klasyfikację samochodu - obecnie zielony EURO4???

mjprzem 13-12-2011 16:52

Odp: EGR-zaslepienie
 
Dzieki Matych... ;) Tak pisalem tylko i wylacznie o kolegi samochodzie.

Jesli chodzi o EURO4 to to ma wlasnie miedzy innymi bardzo duzy wplyw tymbardziej ze EGR ma dzialac na wolnych obrotach i zanizac toksycznasc zwiazkow w spalinach.
Niestety jest tak ze samochody maja swoje euro normy i taka norma jaką ma samochod musi zostac spelniona.
Tak samo jest jak z np. swiatlem przeciwmgielnym-jesli masz w samochodzie i zarowka spalona to choc nie uzywasz jest to wystarczajacy powod do czepienia sie policjanta.

Pitol321 13-12-2011 16:57

Odp: EGR-zaslepienie
 
No to ciemna .... niestety.
Tyle dobrze, że nie mam z EGR jak na razie problemów, ale jeśli zaślepię i nie przejdzie testu spalin w zgodności z EURO4 to nie podbiją mi przeglądu. Auto musi tu, spełniać wymogi i założenia jakie ma w dowodzie, a tam jak byk norma emisji EURO4.

JohnLenin 07-09-2012 19:10

Odp: EGR-zaslepienie
 
Witam. Potrzebuję porady, co do zaślepki egr do FF2 1.8tdci. Na allegro widzę że do tego silnika gość sprzedaje zaślepkę z otworami [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...], czy rzeczywiście musi być z tymi otworami?

mjprzem 08-09-2012 15:11

Odp: EGR-zaslepienie
 
fizycznie dla silnika jest lepiej jak jest calkiem zaslepiony..ale kontrolka sie zapali.

co do tych zaslepek z dziurkami to radzilbym sobie je darowac..bo albo zaslepiasz albo czyscisz egr , a dziurki za wiele nie wnosza.

JohnLenin 08-09-2012 15:27

Odp: EGR-zaslepienie
 
Właśnie zaślepiłem pełną uszczelką. Zrobiłem 100km i nic nie wyskakuje, widzę że są różne opinię co do 1.8 tdci.

mjprzem 09-09-2012 14:22

Odp: EGR-zaslepienie
 
spokojnie..kontrolka moze sie zapalic po kilku uruchomieniach silnika..wiec sie nie ciesz za szybko ze jeszcze sie nie pali ;)

JohnLenin 09-09-2012 14:44

Odp: EGR-zaslepienie
 
Dobrze by było, żeby wypowiedzieli się posiadacze FF2 1.8tdci, którzy targneli się na czyn zaślepienia egr-a. Jak z błędami?

sosu22 09-09-2012 18:47

Odp: EGR-zaslepienie
 
Witam mam zaślepiony od ok 2k km, nie mam żadnych błedów auto zbiera sie swietnie tylko wiecej pali ok 0.3 na 100 km

adrianh 09-09-2012 21:32

Odp: EGR-zaslepienie
 
Ja zaślepiłem 400km temu i jak na razie same pozytywy. Nie dymi, nie szarpie, nie pali więcej, chodzi ciszej. Moment się bardziej równomiernie rozłożył.

Błędu też nie ma, ale zrobiłem 3 malutkie dziurki, żeby trochę komputer oszukać.

JohnLenin 11-09-2012 07:34

Odp: EGR-zaslepienie
 
Czy można wyłączyć systemowo egr w 1.8tdci ff2?

Matych 11-09-2012 08:23

Odp: EGR-zaslepienie
 
Według V-techu można

JohnLenin 11-09-2012 09:09

Odp: EGR-zaslepienie
 
Popytałem trochę w aso i gość twierdzi, że w ff2 1.8tdci w zależności od kraju egr może być sterowany podciśnieniowo lub elekrycznie. Czy to prawda? Egr jest zespolony z kolektorem, jak to rozpoznać jeśli to prawda.

danielsan51 17-09-2012 17:36

Odp: EGR-zaslepienie 1.6 TDCi 109 KM
 
dzisiaj juz mialem zabrac sie za zaslepienie (mialem ) wstepne przygotowanie blaszki zdjecie poszybia wycieraczek ,oslony silnika-i lipa chyba ktos chcial juz odkrecic egr i jedna sruba jest obrobiona wcale nie idzie jej odkrecic :(

TypowyFacet 11-12-2012 19:17

Odp: EGR-zaslepienie 1.6 TDCi 109 KM
 
Witam

Podepnę się trochę pod temat. Przy ostatnim podłączeniu do komputera
zostały wyświetlone dwa błędy wskazujące na EGR. Kontrolka "Check"
się oczywiście nie paliła.Postanowiłem,że go wyczyszczę lub zaślepię.
Zeby sprawdzić jak się zachowa zamknięty w czasie jazdy,odłączyłem
wtyczkę od zaworu EGR i odbyłem jazdę próbną.Efekt taki,że się lepiej
zbierał i miał lepszą reakcję na gaz oraz czuć było leciutkie szarpnięcia
w czasie zmiany biegów-ale to wydaje mi się dlatego,że miałem go
wyczutego trochę inaczej i to moja wina.Dodam,że błąd się nie wyświetlił
i zakończyłem jazdę próbną. Odstawiłem auto na parę godzin.Przed
następnym odpaleniem zapiałem wtyczkę i w drogę,a tu okazuje się
,że dalej się lepiej zbiera,lepsza reakcja na gaz czyli tak samo jak
po odpięciu wtyczki.Podejrzewam,że po podłączeniu wtyczki już się nie
otworzył i jest cały czas zamknięty. Błędu nie ma czyli nie jest źle.
Jak myślicie można tak przejeździć zimę i wtedy można się wziąć
za samodzielne czyszczenie lub zaślepienie ??


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.