Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [1,6 TDCi] 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114889)

mariller 16-11-2010 07:52

1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Witam,

Silnik 1.6 tdci/109km/2005r.
Co jakiś czas przy równej jeździe około 1800-2000 obr przy próbie przyśpieszenia auto poszarpuje (w ekstremalnych przypadkach nawet dość mocno, słychać wtedy hałas z okolic silnika), odpuszczenie na chwilkę gazu niweluje problem.

Przy płynnym przyśpieszaniu np od 1500 obr do 3000 obr nie ma żadnych objawów.

Myślałem że to może turbina, ale teraz już nic nie wiem, może ERG?

Będę wdzięczny za pomoc.

pzdr

gucio1980 16-11-2010 17:00

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Witam
Odłącz na chwile przepływomierz powietrza i przejedz sie. U mnie mam podobne objawy i myślałem tez ze to EGR ale ostatnio podpinałem autko pod komputer i EGR jest OK. Za to był błąd na wejściu doładowania, po odpięciu przepływomierza wszystko jest OK. Ale na dłuższa metę nie polecam jazdy z odpiętym przepływomierzem po jakimś czasie zapala sie kontrolka usterki układu silnika. Przeczyściłem przepływomierz i trochę się poprawiło ale nie całkowicie więc czeka mnie wymiana na nowy.
P.S. Przepływomierz znajduje sie miedzy filtrem powietrza a turbo wystarczy rozpiąć wtyczkę.

SMUTNYINDYK 16-11-2010 17:30

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Przepływomierz może być, ale ja obstawiam EGR.

pit76 16-11-2010 18:56

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
a ja obstawiam układ paliwowy,na dzień dobry zmień stację,oczywiście diagnostyka by się przydała,oczywiście nie taka polegająca na odczycie błędów tylko na przeglądzie parametrów,filtr paliwa kiedy wymieniany?

mariller 16-11-2010 21:31

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Cytat:

Napisał pit76 (Post 1541436)
filtr paliwa kiedy wymieniany?

Filtr wymieniany 25 tys temu, w październiku zeszłego roku, ale auto robiło to samo zaraz po zakupie, z nowym filtrem.
pozdr

missza 16-11-2010 21:35

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
ja na podobny objaw, tylko w 1.8 tdci wlałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesel'a i ustąpiło. życzę powodzenia:D

SMUTNYINDYK 16-11-2010 22:53

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Ja nadal upieram się przy EGR!

pit76 16-11-2010 23:37

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
być może,ale kolega nic nie pisze o jakims dymieniu lub spadku mocy co by wskazywało na egr
w moim hdi miałem to samo jazda ze stałą predkością obr 1600-2000 silnik szrpie raz ciągnie a raz nie jakby nie dostawał paliwa,wystarczyło wcisnąc gaz więcej lub troche odpuścić i idzie jak ta lala,komp-zero błędów egr działą,potencjometr gazu ok,ciśnienie paliwa ok,jeden wtrysk troche leje,ale jak zmieniłem stację wszystko wróciło do normy,zdarza się mu przerwać ale w porównaniu z tym co było to niebo a ziemia,co prawda mam 2.0 hdi RHY to inna i owiele prostrza konstrukcja niz 1.8

mariller 17-11-2010 06:29

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Jeśli chodzi o dymienie czy spadki mocy to nie zauważyłem, jedynie przy zimnym starcie po całonocnej przerwie wypuszcza chmurę dymu i pracuje nierówno przez jakieś 15 sekund (jakby na 3 cylindry).

Kubuch 17-11-2010 07:43

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Cytat:

Napisał mariller (Post 1541653)
po całonocnej przerwie wypuszcza chmurę dymu i pracuje nierówno przez jakieś 15 sekund (jakby na 3 cylindry).

Wymień świece...

witjak 17-11-2010 11:26

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Cytat:

Napisał mariller (Post 1541135)
Co jakiś czas przy równej jeździe około 1800-2000 obr przy próbie przyśpieszenia auto poszarpuje (w ekstremalnych przypadkach nawet dość mocno, słychać wtedy hałas z okolic silnika), odpuszczenie na chwilkę gazu niweluje problem.
Przy płynnym przyśpieszaniu np od 1500 obr do 3000 obr nie ma żadnych objawów.
pzdr

mam te same objawy, byłem na kompie w serwisie forda i chcieli mnie orżnąć na wymianie świec żarowych i tego typu zabiegach złodzieje!

inny mechanik wskazał mi na ten pedał gazu i do tej pory jescze go nie wymieniłem. Czy ktoś się orientuje jaka jest cena nowego? Czy wystarczy odkręcić 4 śrubki wypiąć i wpiąć nowy i będzie OK?

vqsoft 17-11-2010 12:04

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
patrząc na manuala i zasadę działania czujnika przyspieszenia to ecu w trakcie pracy porównuje odczyty z obu ścieżek, w tracie kłopotu z pierwszą ścieżką czyta dane z drugiej ( czujnik ma 2 ścieżki) i ew daje ograniczenie wydatku czyli tryb serwisowy i max 3000rpm
dopiero nieuszkodzone 2 ścieżki dają tryb "limp home" i max rpm to 1200

witjak 17-11-2010 14:19

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
pedał nowy 365 zł

pytanie czy ktoś może potwierdzić, że wymienił i diagnoza ta jest poprawna.

kowal2 12-12-2010 18:21

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
mam podobny problem z focusem 1.6 tdci 109km z 2008r 139 tys km szarpie (przerywa) silnik czasem aż nie da sie jechac i silnik gasnie ostatnio samochód wrócił na lawecie bo nie chciał zapalic po takiej akcji, gdy rano próbowałem go zapalic okazało sie, że autko zapaliło bez problemu jak gdyby nigdy nic wiec postanowiłem sie przejachac i niby wszysko ok ale od czasu do czasu pojawia sie pojedyncze przerwanie:( nie wiem juz co myslec tym bardziej, ze świeżo co go kupiłem. prosze niech ktoś podrzuci jakis pomysł co może sie dziac? czy może to byc erg albo przepływomierz? czy jak jest zapchany filtr czastek stałych to sa podobne objawy?

Matych 12-12-2010 20:44

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Sprawdz i wymień filtr paliwa miałem takie same objawy filtr zawalony na maksa i przerywał i gasł ,wszystko brałem pod uwagę i EGR i pedał gazu-a to był filtr paliwa -JA GŁUPI MOJA WINA

kowal2 04-01-2011 23:00

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Cytat:

Napisał kowal2 (Post 1557498)
mam podobny problem z focusem 1.6 tdci 109km z 2008r 139 tys km szarpie (przerywa) silnik czasem aż nie da sie jechac i silnik gasnie ostatnio samochód wrócił na lawecie bo nie chciał zapalic po takiej akcji, gdy rano próbowałem go zapalic okazało sie, że autko zapaliło bez problemu jak gdyby nigdy nic wiec postanowiłem sie przejachac i niby wszysko ok ale od czasu do czasu pojawia sie pojedyncze przerwanie:( nie wiem juz co myslec tym bardziej, ze świeżo co go kupiłem. prosze niech ktoś podrzuci jakis pomysł co może sie dziac? czy może to byc erg albo przepływomierz? czy jak jest zapchany filtr czastek stałych to sa podobne objawy?


a wiec byłem na kompie w aso było parę błędów, skasowali pojeździłem parę dni samochód w miedzy czasie parę razy szarpnął, po ponownym podłączeniu pod kompa błąd esp chociaż wszystko działa bez zarzutu(podobno bład położenia koła kierownicy i, ze wszystko ok tylko samochód żąda aktualizacji programu:shock:. wymieniłem filtry chociaż miałem na nich przejechane 20 tys nie wiem jakby sie poprawiło bo nie szarpie, może pomogło przegonienie na trasie ok 200 km starałem sie trzymac obroty pow 2tys. dodam jeszcze, ze czesto dopala filtr dpf nawet co 50 km przynajmniej tak mi sie wydaje bo włącza sie wentylator chłodnicy (klima wyłączona) jak przegonie samochód ok 10-15 km wentylator sie wyłączy a do rury wydechowej prawie nie można sie dotknąc(po normalnej jeździe nawet po długiej trasie rura jest poprostu ciepła) wiec chyba dopala brudy, a jeszcze czasami podczas hamowania falują mi obroty tz. spadają poniżej normalnych kiedy silnik prawie gasnie powracaja do normy ok 900 rmp. Moje pytanie czy tym wszystkim objawom może byc winny DPF ?? pomimo tego, że komp nie pokazuje błędu. Dodam jako ciekawostkę, że ostatni przegląd był robiony w niemczech przy 120 tys i podobno ford "zaleca" wymianę DPF-a przy 120 tys, więc teoretycznie był wymieniony skoro jest pieczątka, chociaż szczerze w to wątpie bo samochód był na serwisie 12 dni przed końcem gwarancji:(

maureliusz 13-02-2011 19:31

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
U mnie pomogło to:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Seweryn 11-06-2011 21:23

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Cytat:

Napisał kowal2 (Post 1557498)
mam podobny problem z focusem 1.6 tdci 109km z 2008r 139 tys km szarpie (przerywa) silnik czasem aż nie da sie jechac i silnik gasnie ostatnio samochód wrócił na lawecie bo nie chciał zapalic po takiej akcji, gdy rano próbowałem go zapalic okazało sie, że autko zapaliło bez problemu jak gdyby nigdy nic wiec postanowiłem sie przejachac i niby wszysko ok ale od czasu do czasu pojawia sie pojedyncze przerwanie:( nie wiem juz co myslec tym bardziej, ze świeżo co go kupiłem. prosze niech ktoś podrzuci jakis pomysł co może sie dziac? czy może to byc erg albo przepływomierz? czy jak jest zapchany filtr czastek stałych to sa podobne objawy?

Mam taki sam problem. Czy udało Ci się może zdiagnozować usterkę. U mnie wygląda to tak, że jak mocniej pocisnę to zaczyna przerywać aż do wyłączenia zasilania włącznie - znaczy wciskam gaz a auto nie reaguje a po wysprzęgleniu gaśnie. Czasem po takie jakcji nie chce odpalić przez jakiś czas. Jak odpali to potrafi nic się nie dziać przez dłuższy czas ( kilka dni nawet). Ja podejrzewałem paliwo ale na wszelich cudach (BP, Statoil, Shell itp) bywa tak samo. Filtr paliwa ma 7 tyś. km - to chyba mimo wszystko za wcześnie ??? Co to może być ??? Chcę jechać na urlop za tydzień i nie wiem co robić. Pomocy!!!

@rtu$ 12-06-2011 15:11

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
1. EGR czyszczenie
Ja zastosuję to rozwiązanie za tydzień w piątek po Bożym Ciele (będę na działce z kanałem) zobaczymy czy pomoże rozwiązanie maureliusza i smutnegoindyka - napewno o tym napiszę. U mnie objaw wygląda tak że między 1800-2000 obr jest lekkie szarpanie i drgania kabiny.
Jeśli przyspieszam energicznie problem nie występuje.
2. Turbina
Kiedyś trafiłem na wątek, że to wina turbiny, a w zasadzie z jej sterowniem i pomaga wgranie softu - podobno komuś ustąpiło (nie sprawdzałem). Jeśli rozwiązanie z czyszczeniem EGR nie pomoże to wypróbuję z nowym softem (koszt 200-300 zł).
3. DPF - filtr cząsteczek stałych
Tak jak w innych postach nie jest podejrzany DPF bo problem dotyczy też silników 90KM (a te nie mają filtra cząsteczek stałych)
4. Pedał gazu
osobiście nie traktuję jako sprawcę problemu, jak już to i tak soft - mechanikę pedału gazu sprawdzał chyba maureliusz

Jeśli to EGR to pytanie jest takie - jak dbać o ten EGR żeby nie powodował podobnych problemów? Chyba tylko co jakiś czas go czyścić.
Ciekawe czy MAURELIUSZOWI problem nie powrócił bo z tego co widzę problem z czyszczeniem rozwiązał w lutym a mamy czerwiec ??
No to tyle - ja za swój EGR zabieram się już niedługo i napiszę czy pomogło ;-)

maureliusz 12-06-2011 21:17

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Hej!
U mnie pomogło czyszczenie EGRa, ale po jakimś czasie jeszcze się odzywało. Potem zaślepka EGR i jest cisza, spokój zajefajnie.

Pedał gazu - w MK2 nie wierzcie w te mity! Pedał gazu jest zrobiony zupełnie ineczej niż w MK1 - bardzie robustnie i nie ma opcji, aby nawalał. Gdzieś pisałem o tym i wrzucałem foty mojego, bo z ciekawości go rozebrałem.

Seweryn 13-06-2011 21:37

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
To egr można zaślepić bez konsekwencji żadnych ??? Dziś odstawiłem forda na diagnostykę - jutro może będę wiedział co się dzieje w moim....

maureliusz 13-06-2011 22:03

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
:-) Jest o tym w innym temacie o zaślepianie EGRa. U mnie działa i wszystko jest OK, a nawet super. Przejechałem tak już ponad 2000 km i zero problemów.

Seweryn 14-06-2011 09:56

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
No więc odczyt z komputera wygląda tak : ciśnienie raill - sygnał za duży P0087.
Czy ktoś mi może powiedzieć na co to może wskazywać - fachowiec twierdzi, że jakiś czujnik na listwie i, że cała listwa do wymiany :(

Pablo_ 14-06-2011 10:58

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
no to ja z doświadczenia własnego.Świeżo po zakupie auta pojawia się problem. Koło 2000 obrotów szarpie na 3. No ale, że mechanik ze mnie żaden to oczywiście forum odpaliłem naczytałem się głowa mi spuchła. Po obejrzeniu rzeczy, które miałbym wymienić doszedłem do wniosku, że będę jeździł aż się coś rozpadnie i będzie przynajmniej pewne co wymienić. I .....objawy ustały. Powód bardzo prosty: zaraz po zakupie chciałem dojść do spalania golfiarzy :) czyli gdzieś 3l/100km. Muliłem foke muliłem, a potem dałem sobie spokój i zacząłem czerpać radość z jazdy. Przeczyściła się i zaczęła chodzić jak talalala i to polecam w pierwszej kolejności (raptem koszt takiej operacji 0,5l więcej na 100km). Jak nie pomoże dopiero szukaj dalej ;)

maureliusz 14-06-2011 12:14

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Nic się nie boj...wróci:-) Z doświadczenia, nic samo się nie naprawia. Wraca z zdwojoną siła ;-)

@rtu$ 14-06-2011 17:48

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Jak byłem zaraz po zakupie swojego (grudzień 2010) na darmowej weryfikacji w ASO Euro-Car Gdynia. Wyszedł do mnie później stary mechanik i powiedział "Wszystko OK - tylko niech Pan pamięta żeby czasami nie żałować i w piz..... go ale z głową". Dodatkowo wspomnieł o tym gów.... DPFie - że ten to potrzebuje temeratury to wypalania i jemu też nie zaszkodzi dłuższa trasa na wysokich obrotach.

Co do oszczędności typu "golfiarze 3l/100" - raczej ja bym nie polecał - najczęściej przy niskich obrotach silnik jest bezsensu przeciążany , dławienia i takie tam.

Jeżdzę motocyklem i zasada yamahy jest taka, że silnik powinien mieć swoje nominalne obciążenia i tak pracować. Podrecznik zabrania przeciążąnia silnika !!!
Od tego są niższe biegi i wyższe obroty żeby zapewnić odpowiednią kulturę pracy silnika.

Wracając do tematu - wybrałem się dzisiaj na obwodnicę 3-miasta (30 km ekspresówki ) - pogoniłem C-Max'a żeby sobie przypomniał o wszystkich koniach.
Po powrocie pojechałem do centrum po żonę do pracy i co ......................??
Drżenia BRAK - nie chciało mi sie wierzyć .
Czy takie przepalenie silnika może mieć znaczenie ??
Jest jeszcze jeden wątek - wczoraj wieczorem tankowałem paliwo na Orlenie.
Ale wątek paliwa chyba odrzucił maureliusz ??
Będę temat jeszcze obserwował bo miałem za tydzień czyścić EGRa.
Sam już nie wiem co w tym temacie.

@rtu$ 28-06-2011 20:10

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Ponownie wracam do tematu.

Szarpanie zaczyna wracać narazie mało odczuwalne ale zawsze - chyba jednak dotyczy EGR.
Teraz po przeglądzie: oleje, filtry i zrobiłem odrazu rozrząd (po zakupie auta nie mogłem się za to zabrać) i przejechaniu 3 tys km pojawił się błąd P242F ( DPF )
Jest być może wina bo nie zalałem EOLYSa (co 60 tys dolewka) - 3 L bańka 500 zł. (zrobiłem głupią oszczędność ).
Dzwoniłem do V-Tech Pomorze (Kosokowo/k Gdyni) koszt 1900 zł.
Podobno przy wycince DPF wyłączany jest też EGR - czy to prawda ?
Dla przykładu w hamowni Ciechanów (Interhome) zaproponowali cenę 2200 zł (programowanie i montują dobrany do silnika katalizator zamiast bańki z katalizatorem i dpf) i dodatowo 700 zł za wyłączenie EGR.

Teraz nie wiem na ile ten EGR jest wyłączany w jednym i drugim przypadku - czy ktoś ma doświadczenia w tym przypadku z EGR ??

Chcę się pozbyć tych wszystkich pro eko szmelcu na zawsze i tu nie przekona mnie żaden w d....ę za........ny eokolog . Jeśli jakiś ekolog ma coś przeciwko to powiem tak "Niech zrobią podatek ekologiczny z którego te wszystkie pierdoły będą finansowany " albo "refundacja kosztów - przynoszę fakturę za DPF EGR itd i 50% mi zwracają ". Nie będę ponosił co 60 tys lub 120 tys km kosztów okoó 5 tys zł w zależności który badziew padnie . Albo przerzycą koszty na producentów aut wymuszając systemy bezobsługowe , bez wymian i tych innych kosztownych dolewek (samo dolanie płynu EOLYS w ASO przy przeglądzie 60 tys kosztuje 600 zł a i tak po 120 tys trzeba DPF wymienić za 4 tys zł i jeszcze dochodzą problemy z EGR za 1300 zł ) - suma 6 tys zł w cyklu 120 tys km.


Ale się rozpisałem :-( jednak wkurza mnie przerzucanie kosztów ekologi na użytkownika auta i to jakich kosztów.

Dosyć żali i do tematu .

Czy ktoś pozbywając się DPF przetsał mieć problemy z EGR - czy to tak jakby go nie było i się nie przybrudza / zapycha ??

maureliusz 28-06-2011 20:44

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Ale się rozpisałeś...matko!
1. Jak masz to co w temacie to zaślep EGRa za pomocą blaszki
2. Jak Ci mówią, że wraz z wycięciem DPFa wyłączają EGR programowo, to pewnie tak robią - nie wszędzie pewnie robią to tak samo, zatem opinie innych mogą być rozbieżne.

Matych 28-06-2011 21:04

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Nie denerwuj się tak -nie ty jedny padłeś ofiarą oszustów z forda którzy po lobbingu montują zabawki których utrzymanie tyle kosztuje,frajer płaci a fordzik zarabia.Frajerowi wmawia się że jest ekologiczny a jego portfel cierpi.Wszystkie twoje bolączki da się rozwiązać użyj opcji szukaj lub poczytaj moje posty i Maureliusza DPF-a da się pięknie usunąć i wyłaczyć tak samo z EGR-em.Polecam V-tech

@rtu$ 28-06-2011 22:19

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
OK to skorzystam z V-tech i przy wycince niech wyłączą EGR
tylko nie wiem czy dodatkowo go zaślepiać ??
Wydaję mi się że lepiej by było :-)
Nie znam konstrukcji tego EGRa ale jeśli będzie wyłączony programowo a nie zaślepiony to żeby mi się znowu coś nie zapychało.
Chyba że jak jest wyłączony to tam nic już trafia - bo to przecież sama nazwa mówi "recylkulacja spalin " zgadza się ??

Już się nie denerwuje tylko jak człowiek tak zaczyna pisać o tych bolączkach autka to samo mu się tak dorzuci od siebie ;-)

Matych 28-06-2011 22:23

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
EGR mimo obróbki softu -Bezwzględnie zaślepić- dorzuć przy okazji,kilka kucy.Pozdro

@rtu$ 28-06-2011 22:30

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
No właśnie tak mówił z hamowni że 10 KM przybędzie !!! :lol:

Tak zrobię

Trochę się boję tych wszystkich wynalazków bo mam wyjazd do Francji - 2,5 tys km w jedną strone

Auto jest fajne wygodne itd tylko że nieprzewidywalne :mrgreen:

Ciągle nie wiem co jeszcze wyskoczy ??

Staram sie też jakoś zanezpieczyć ale chyba w tym przypadku najlepiej assinstance - nieźle nie

naszczęsćie na karcie kredytowej mam assistance za granicą (taka pierwsza pomoc ) hahaha

maureliusz 28-06-2011 22:35

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Cytat:

Napisał Matych (Post 1675523)
EGR mimo obróbki softu -Bezwzględnie zaślepić- dorzuć przy okazji,kilka kucy.Pozdro

A czemu? Przecież jak go wyłączą to będzie zaślepiony i sam raczej się nie otworzy, bo to impossible. Można również bo wyłączeniu programowym wyciągnąć wtyczkę:-) Chyba, że czegoś nie wiem...

@rtu$ 28-06-2011 22:47

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
W sumie racja jak beędzie zamknięty to zaślepianie by było nie potrzebne
dla pewności pogadam z tymi z v-techa jak działa u nich to wyłączenie
jestem umówiony na wtorek z nimi za tydzień

nie wiecie czy z tą awarią silnika można jeździć (p242f) - dziennie około 50km mam

bo pali jeździ tylko siły nie ma (na wyświetlaczy awaria silnika i kontrolka silnika zółta) ??

Matych 29-06-2011 04:33

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
No właśnie się zastanawiam bo w mówili mi że dobrze by było go też zaślepić,ale skoro jest soft dobrze obrobiony to w sumie chyba po to aby nie dostawał syfu nie pracując -może po to ,albo sami nie mają pewności.

damiasek 29-06-2011 06:30

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Rzadko się zdarza aby ktoś ze sprawnym,, nie sprawiającym kłopotów egr-em zaślepiał go. Jak jeszcze działa a, już szarpie to nie mają bez demontaże 100% pewności że zamyka się całkowicie i szczelnie, wtedy prościej zaślepić niż bawić się w czyszczenie.

maureliusz 29-06-2011 11:19

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
No to tak to rozumiem, tak myślałem, że o to Wam chodziło. No to faktycznie profilaktycznie można zaślepić dla pewności :-) - double check.

tofik21 29-06-2011 15:32

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Tak na szybko przejrzałem temat i ... miałem taki sam problem jak w pierwszym poście i po wymianie jednego wtryskiwacza problem się rozwiązał prawie do końca :) dlaczego nie cały, ponieważ kiedy diagnozowano mi silnik stwierdzono że do wymiany są dwa wtryski lecz ze względów finansowych zrobiłem ten który był gorszy :) teraz to szarpanie/wibracje są wyczuwalne lecz nie przeszkadzają w jeździe :) no może trochę mnie denerwują ale mam inne wydatki :(
Przy okazji wymiany wtryskiwacza wymieniłem filtr paliwa i posprawdzałem inne rzeczy ale były one bez związku z szarpaniem.

@rtu$ 29-06-2011 21:18

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Cytat:

Napisał tofik21 (Post 1675800)
Tak na szybko przejrzałem temat i ... miałem taki sam problem jak w pierwszym poście i po wymianie jednego wtryskiwacza problem się rozwiązał prawie do końca :)

W sumie masz rację - szarpanie może być spowodowane wtryskiem (ale Tobie pokazał to komputer / diagnoza że wtryski) - a co jak komp nie pokazuję wadliwych wtrysków??
Chyba że oddzielnie diagnozowałeś wstryski ??

ja skłaniam sie do wcześniejszych postów maureliusza , czysczenie EGR a w konsekwencji jeg zaślepienie .

Ja chcę go wyłączyć programowo i chyba zaślepka - jak pisał maureliusz "double check"

maureliusz 29-06-2011 21:39

Odp: 1.6 tdci - szarpanie przy 1800-2000 rpm
 
Podchodziłbym do tych wtrysków z rezerwą, bo kolega sam napisał, że nadal nie przeszło, zatem...nie wiadomo czy wymiana nawet wszystkich wtrysków pomoże.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.