|
Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Koledzy zauważyłem dziwną rzecz 2.0 TDCI 130KM i chciałbym sie skonsultować z wami czy u was jest tak samo?? Jeszcze nie zrobiła sie prawdziwa zima a moje auto bardzo długo sie nagrzewa. Jeszcze nie jest tak źle kal złapie pare skrzyzowań na zielonym i depne mocno w pedał to widze ze łapie temeprature po 10 min 90%, ale zdziwiło mnie to bardzo jak złapie mnie korek, ruszam na zilnym silniku i po przejechaniu np 2 km wchodzi mi tak ok 70% i nagle jade 30 min w korku na 1 biegu 4km/h godzine więc chlodzenia powietrzem nie ma i momentalnie powinno sie zrobic ciepło a u mnie wskazówka powiedziałbym ze nawet opada do 1 kreski na 60 %....... Co sądzicie o tym i czy jak zastawie czymś wloty powietrza to nic sie nie stanie??? Do roboty mam niecałe 8 km i chciałbym żeby sie zrobił cieplejszy troche szybciej niż pod bramą wjazdową do pracy...
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
z tego co ja czytałem na forum to problem moze leżeć po stronie małego termostatu , lecz nagrzewanie tego silnika to ok 6-7 km
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
Witam. Ztego co zauważyłem u siebie wymieniłem mały termostat bo był niesprawny i teraz do całkowitego nagrzania potrzebuję około 14 kilometrów jazdy w mieście szybciej się nagrzewa jak silnik jest na wiekszych obrotach co we Wrocku jest raczej nie możliwe,natomiast gdy wyjadę na trasę to po 5 km jest 90stopni z tego co rozmawiałem z naprawdę dobrym mechanikiem który forda ma w jednym palcu to te silniki tak mają potrzebują się wkręcić na obroty żeby szybko złapac temperature.Pozdro
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
mam podobny problem i przegladalem kolego forum, tematy obszerne sa bodajze 2 albo 3 i jeszcze kilka innych, mniejszych. ludzie sie zala, generalnie problem jest zawsze ten sam, krecisz powyzej 2tys lapie temp do 90, albo w granicach 86-88 stopni, przestajesz krecic spada do 70-75...
niektorzy nie wymieniaja nic i pisza, ze tak musi byc, inni wymienili maly termostat, albo i duzy, czy tez dwa naraz, niektorym pomoglo, niektorym z kolei tylko na krotko, a jeszcze innym wcale, temat rzeka, nie ma rady... ja poki co nie robie nic, mam nadzieje, ze sprawa nie odbija sie na silniku. jezdze glownie w trasie po 400km i temp mi skacze od 70-75 do 85-90, zalezy jak operuje pedalem gazu nie wiem czy mam sie cieszyc czy plakac, co wiecej ktos tutaj pisal, zeby sprawdzic jakies rurki chyba chlodnica silnik, czy cieple, czy zimne... itp ale nigdy nie widzialem zdjec, a samochody to nie moja profesja ;) bynajmniej szybko ogrzewa wnetrze auta, a to plus, szczegolnie zima |
Odp: Problem z temperaturą silnika
Jeżdząc po miescie już jak się nagrzeje to trzyma 90stopni za to na trasie nie ma problemu czy jadę szybciej czy wolniej strzałka stoi na środku.Natomiast na mieście w korkach gdy nie jest nagrzany temperatura spada gdy ruszę i troche przejadę podnosi się.w korku na wolnych obrotach przy 70 strzałka troche opada,Ale jak pisałem na początku gdy złapie temperaturę 90 to trzyma już cały czas czy jade w korku czy normalnie wszystko jest ok.Mój mecanik mówi że to jest związane z odprowadzaniem ciepła przez te silniki i że jak jest niska temperatura potrzebują czasu żeby się nagrzać.
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
Jestem po wymianie pompy wodnej i termostatu , i silnik rozgrzewa się dużo wolniej niż przed wymianą. Ale max . jest to 10 km przy tem. około zera
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
to pieknie, bo mi temp nie trzyma... wg mnie temp powinine lapac do 12km... diesel w koncu to nie bena :)
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
Cytat:
Wszyscy tylko wymieniają jakieś termostaty. Ja w zeszlym roku miałem to samo. Już zamierzałem się z kupnem termostatu gdy pojechałem na zmiane oleju, filtrów i wszystkich płynów jak co roku.Płyn chłodniczy miał około 5 lat jescze za czasów pierwszego właściciela. Temp. jego zamarzania około -22*C. Po wymianie na nowy, samochód przez zeszłą zimę nagrzewał się po około 3.5-5 km max. Wskaźnik stał po środku skali i ani drgnął... Warto sprawdzić temp. płynu chłodzącego i wymienić na nowy. |
Odp: Problem z temperaturą silnika
Snajper_881 mam rozumiec ze tylko po wymianie plynu wszystko wrocilo do normy z trzymaniem temperatury? ktos juz mi doradzal wymiane plynu ale wskazania temp zamarzania pokazaly na dwoch miernikach -46 i -52*C. dlatego zaczalem od malego termostatu bo duzy trzyma dobrze. niestety nic to nie dalo - wszystko jest po staremu - czyli na niskich spada, a kto zima jezdzi na wysokich obrotach? :)
wynika z tego ze starsze plyny szybciej nabieraja temperatury i otwieraja termostat pomimo ze czujnik temp silnika pokazuje temp okolo 70-75*C - oczywiscie mowa tu o niskich obrotach (moglem cos pokielbasic bo nie wiem gdzie zamontowany jest czujnik temp silnika) musze jeszcze sprawdzic temp wezyka po malym termostacie bo jeszcze tego nie zrobilem, faktem jest ze zbiorniczek wyrownaczy jest cieply na wysokich tez mam wskazowke po srodku skali :) komus jeszcze sie poprawilo zauwazalnie po wymianie plynu? |
Odp: Problem z temperaturą silnika
Witam kiedyś pisałem o tym w swoim temacie objawy te same które tu podajecie ,wymieniłem mały termostat i duży nic nie pomogło ten typ tak ma i nic nie można z tym zrobić.A jak ktoś pisze że u niego jest ok to musi jeździć w trasie ,bo na dużych obrotach silnik grzeje się szybko lecz jak obroty spadają to i wskaźnik temperatury nam spada
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
Jutro od rana biorę sie więc za wymianę. Zobaczymy czy pomoże. Dzisiaj sprawdziłem i okazało sie, że mój płyn był sprawdzany w 2008 roku jeszcze w Niemczech i temperatura jego zamarzania wyniosła -25*C czyli słabo. Mały termostat wymieniałem w listopadzie 2008 roku i wskaznik jak spadał tak spada dalej, z tym że latem przy wyższych temperaturach tak sie nie działo wiec może Snajper_881 masz rację. Dodatkowo zamierzam przeczyścić cały układ. O wynikach dam znać. Mam tylko nadzieję, że znajdę ten korek spustowy.
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
To i ja dokleję się do tematu , kupiłem dwa miechy temu Mondeo i problem był ten sam o którym piszesz .Wymieniłem oba termostaty , ponieważ temperatura nie przekraczała 70-75 stopni.Po wymianie potwierdzam , że potrzebuje jazdy żeby złapał 90 stopni (tzn.około 10-15 km), podczas postoju w korkach potrafi lekko spadać , lekko .Wymienione termostaty zostawiłem sobie , ponieważ jeden z nich (ten przy małym pasku )jest tzw.termostatem "letnim" , tj.z temperaturą max 76 stopni .Obecny ma 88 stopni jak dobrze pamiętam , jest oznaczenie na termostacie , mogę foto wrzucić jak ktoś jest zainteresowany.
Podobno może się zdarzyć , że wymiana ich nie zawsze pomaga (opinie mechaników Ford-a). Koszt dwóch oryginalnych termostatów około 165,00 i godzinka pracy :wink: Powodzenia |
Odp: Problem z temperaturą silnika
jak możesz to wrzuć fotki, chetnie zobaczę i porównam ze swoim.
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
Cytat:
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
witam miałem to samo w moim mondku 20 tddi 90km wymienialem 2 razy termostat i plyn i nic nawet gorzej dopiereo jak doczytałem o małym termostacie i go wymieniłem problem znikną narazie sprawdzałem przy temperaturze zewnętrznej+6stopni i nawet po 5min postoju i właczonym na full ogrzewaniu tzn 50% dmuchawy i 100%ciepla trzyma na 90stopni.Zalecam jednak wymiane obu termostatów na orginalne gdyż przy wymianach wczesniejszych zakladano niby tansze podróby jak sie okazalo te termostaty nie do konca trzymaly te 88stopni dlatego ostatecznie jeszcze raz wym. termostat duzy dołączając tym razem wymianę małego term.Jakby to nie pomogło to pozostało by sprawdzenie dogrzewnicy płynu która jest pod autem na wys nóg kierowcy u mnie niby jest dobra mechanik sprawdził świece żarowe ale czy prąd do nich dochodzi to nie wiem pewnie zależy to od jakiś czujników temp.na razie jest dobrze więc nie wnikam.Można więc twierdzenie ze w tych fordach tak już jest obalić a tym którzy sie nie przejmują zalecam ciepłe ubranko.
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
ja bym tak nie obalal twierdzenia po jednym przypadku. ludzie wymieniaja wszystko i nadal maja niedogrzane auta. ja wygotowalem maly termostat po wymianie i otwiera sie zaraz przed wrzeniem wody - tak wiec nie do konca to wszystko prawda :)
|
temperatura silnika w TDCI
mam pytanie jakos teraz zauwazylem ze temperatura nie przekracza mi zbytnio 1 kreski....czy to dobrze ????
mk3, 2002. 130KM 2.0 tdci |
Odp: temperatura silnika w TDCI
U mnie też tak jest, że trzyma sie generalnie między 1 a 2 kreską z tym że jeżdżę na dość niskich obrotach. Wydaje mi się że to jest ok, bo termostat mam po wymianie.
|
Odp: temperatura silnika w TDCI
u mnie jest podobnie, mam silnik TDDI 115KM, dojazd do pracy 2KM (po mieście, z 2 przystankami po drodze, ogrzewanie kabiny wyłączone) i wskazówka lekko się podnosi. Zaczynam podejrzewać termostat, bo auto długo się bardzo nagrzewa, a przy włączonym ogrzewaniu kabinowym nawet przez po 5-7km drogi nie idzie dalej niż połowa do normalnej temperatury. Dopiero po naprawdę sporym kawałku drogi auto się nagrzewa.
Dodatkowo uważam, że moje autko pali sporo (śr. 11 po mieście). Może jest to ze sobą powiązane, może coś się innego dzieje. Dzisiaj jadę na komputer, może coś wykryje. |
Odp: temperatura silnika w TDCI
na serwisie powiedzieli ze to normalne w mk3... wiec trzeba sie z tym pogodzic :) i sie przygladac ....
|
Odp: temperatura silnika w TDCI
Panowie, silniki diesla mają dużo większą sprawność od silników PB (czytaj: mniej ciepła oddają na ogrzanie silnika i kabiny). Stosujcie zasadę: nie włączać klimy, ani ogrzewania na pierwszych kilku kilometrach (jakieś 6-7 km). Później dopiero włączcie ogrzewanie, no chyba, że w wózku jest -2st. C, to inna historia. Wtedy postępujemy inaczej. Na początku bez ogrzewania, później po 3-4km ogrz. , następnie wyłączamy, a jak złapie połowę skali to już jest cacy i ma trzymać.
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
ja mysle ze powinni wprowadzic grile bez siatek na chlodnice albo zastawki jakies jak w polonezach hehe
|
Odp: Problem z temperaturą silnika
sam zrobilem sobie zaslone na grill ale malo to daje. ciekawe za to jak wplywa to na zasilanie w powietrze - takze nie bede chyba uzywal.
|
Niska tem silnika
Witam wszystkich mam problem z temperatura silnika tzn oscyluje przy pierwszej kresce nie chce dojść do polowy nawet po odcinku 10-20 km . Sprawdzałem po ok 2km wskazówka jest pod pierwsza kreską , a rura od dużego termostatu ciepła i chłodnica tez . Jakie są objawy uszkodzonego dużego termostatu ? Mały na razie wykluczam wymieniałem go na wiosnę . Czy to może być wina dużego termostatu?
Czy go wymienic ? http://img193.imageshack.us/img193/3379/1940480946.jpg Uploaded with [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Niska tem silnika
Wygląda na stale otwarty termostat. Możesz zrobić jeszcze taką próbę: niech silnik pracuje kilka minut na postoju (do 10 min.), jeżeli wskazówka pójdzie do góry, to przejedź kilka kilometrów, powinna spaść, bo przez chłodnicę zacznie przepływać powietrze i ją schłodzi.
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Tektura przed chłodnice i jedziemy tak całą zimę. Ja teraz już 2 sezon tak będę jeździć.
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Witam też miałem ten sam problem wymieniłem na początku duży termostat i nic to nie dało więc wymieniłem mały na który czekałem 3 dni aż go zamówią i a teraz jest jak ręką odjął po przejechaniu ok 6 km skazówka jest na samym środku i na włączonym ogrzewaniu tem.nie spada nie faluje ps.zakrywanie chłodnicy też nic nie daje miałem zakrytą całą i też nie łapał temperatury wymień mały termostat i powinno pomóc
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Cytat:
Wniosek jest taki że nagrzewnica pobiera tak dużo ciepła z silnika, także wstawianie tekturki przy sprawnym obiegu jak dla mnie mija się z celem skoro na chłodnicę i tak nie płynie chłodziwo. |
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
To co myślicie żeby jeszcze raz wymienić mały termostat ?
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
ja bym do wymontował to nic trudnego i sprawdził pewnie jest tak jak u mnie że cały czas jest otwarty
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
wymień mały to nic trudnego one często się psują
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Cytat:
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Jak mały jak ewidentnie grzeje się gruba rura od dużego termostatu
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Ja zmieniałem dwa od razu, zawsze większa pewność.
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Miałem u siebie to samo... Nie wymieniałem żadnego termostatu nie robiłem żadnych przeróbek. Okazało się, że była mała ilość płynu chłodzącego. Kupiłem w fordzie koncetrat rozrobiłem z destylowaną i auto daje ciepłem już po 2km przy temp. -2C. po około 3,5km jest odczuwala nastwiona temp +24C. Wymieńcie płyn lub sprawdźcie obecny stan.
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Cytat:
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Może od początku wkręca go wysoko, bo nie lubi swojej turbiny?
|
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Marcinfix wymien duzy termostat i powinno byc dobrze. maly zawsze zdazysz wymienic pozniej jakby nadal niedomagal a rura od duzego byla zimna.
u mnie duzy nie puszcza. maly wymienilem i nic - oba male w garnku na kuchni otwieraly sie przed samym wrzeniem takze podejrzewam je o to ze byly sprawne. generalnie silnik nabiera temperatury ale dopiero po pewnym czasie jazdy. poddalem sie choc az w taka sprawnosc cieplna tego silnika nie chce mi sie wierzyc. jednak przy chlodnym nawiewie na poczatku tak jak pisza koledzy nagrzewa sie szybciej. kiedys w skodzie walczylem z tym problemem - wymienialem termostaty i nic, zaslanialem grila tektura i bylo dobrze choc falowanie bylo nadal. okazalo sie ze caly czas przegrzewalem auto bo winny byl czujnik temp przy termostatcie - zanizal. po jego wymianie wszystko bylo ok z tym ze to bena byla :) ps na trzy lata jazdy mondkiem nawet latem nie uslyszalem pracy wentylatora przy chlodnicy -szczerze to ciekawi mnie czy dziala :) |
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
Z tym wentylatorem to prawda bo ja go tez nigdy nie słyszałem . A ta rura od dużego termostatu jest u Ciebie chłodna ? jak tak to do jakiego wskazania wskaźnika ? Dzisiaj udało mi się od paru miesięcy postawić strzałkę w pionie ale to chyba był przypadek bo jak wracałem ta sama trasa to już dochodziła tylko do pierwszej kreski i poniżej
http://img39.imageshack.us/img39/8534/abcd0001ve.th.jpg Uploaded with [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Zbyt niska temperatura silnika w TDCI
wymieniajcie mały termostat i będziecie mieli problem z głowy
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:03. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.