Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [2,0 i 2,2 TDCi] Lekkie Dławienie :) (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=109490)

Aberr1982 10-09-2010 19:06

Lekkie Dławienie :)
 
Mam pytanko ..... zaobserwowałem , że przez ostatnie pare dni moja FOKA II 2.0 TDCI 136KM przy dodawaniu gazu na 2 lub 3 biegu przy obrotak miedzy 1,5 a 2,2 tysiaca lekko sie zadławia na okolo 0,5 sek tak jakby czkawka :) też przy odpaleniu silnika gdy jets zimny zaczynam wyczuwać pewnego rodzaju wibracje , takie krótkotrwałe konwulsje :) autem wywołane praca silnika ..... czy to normalne ?????

SMUTNYINDYK 14-09-2010 00:48

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
W/g mnie to standardowa sprawa-początek końca zaworu EGR.

String 14-09-2010 11:49

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
a czy zamulenie silnika w dolnych zakresach obrotów oraz duże spalanie to też może być wina EGR? sorry za OT

SMUTNYINDYK 14-09-2010 18:48

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Tak.

CIABAH 19-09-2010 18:51

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
ja tez tak mam czasem nie zawsze lekkie przydlawienie ale to tak od 1.3 - 1.8 tys obrotow, a zawor egr mialem wymieniany rok temu

Walut 19-09-2010 19:38

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
to nie jest argument że był wymieniany rok temu. mój wymieniłem 4 miesiące temu i wiem że znów jest do wymiany, na szczęście nie zacina sie tak abym nie odpalił auta

CIABAH 19-09-2010 20:03

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
nie wydaje mi sie zeby moj egr byl juz zurzyty, bo nie leje syfu do baku, wymienienany byl na org nowy

maureliusz 19-09-2010 20:32

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Kumpel miał dokładnie takie same objawy (czkawka przy dodawaniu gazu i falujące wolne obroty).
Pojechał do ASO i komp wywalał błąd czujnika temperatury. Nie umieli sobie poradzić, więc najpierw wgrali nowy soft - pomogło/ to co ASO potrafi robić najlepiej na każdą bolączkę :-D. Potem podczas kolejnej wizyty stwierdzili uszkodzoną wiązkę od czujnika temperatury i ją wymienili. Póki co jest OK.
Zatem zbieg dwóch rzeczy, ale wydaje się, że nowy soft pomógł. Wiązka to była tylko profilaktyka, aby zlikwidować błąd od czunika (nie wywalało check`a o dziwo)

CIABAH 20-09-2010 14:45

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
co to znaczy falujace wolne obroty?! bo nie rozumiem !:D

witjak 21-09-2010 07:08

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

czytałeś ten post? ja stawiam na ten moduł sterowania pedałem gazu - jednak nadal z tym się wożę...

daj proszę znać jak rozgryziesz dławienie

CIABAH 21-09-2010 07:33

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
u mnie nie ma zadnych bledow ani na kompie w warsztacie znajomego ani w serwisie forda ;/

mobilefan 25-09-2010 08:43

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Ja mam dokładnie te same objawy. Szarpanie na 2 i 3 biegu przy jednostajnie wciśniętym pedale gazu w zakresie obrotów od 1,5 tys do 2 tys. Ostatnio po raz pierwszy przytrafiła mi się sytuacja, że po zapaleniu auta, pedał gazu nie reagował wcale, a silnik kolebotał jak szalony. Na desce rozdzielczej nie wywala żadnego błędu, podobnie w trakcie diagnostyki komputerowej. Wymieniłem już filtr paliwa, wyszyściłem cały układ recyrkulacji spalin wraz z zaworem EGR, wykasowałem nastawy wyuczone oraz przetestowałem chyba wszystkie dostępne paliwa w mojej okolicy. Efekt zawsze ten sam. Sporadyczne szarpanie. W dodatku auto zaczęło więcej palić. Czy nie ma na te objawy jakiegoś lekarstwa.

Aberr1982 04-10-2010 17:13

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
byłem w serwisie ..... znaleźli jakies błędy czujnika skrętu ..... i cos z wymiana spalin ale nie pamietam co ..... w efekcie te lekkie dławienie juz nie występuje na biegu 2 tylko na biegu 3 i czasami na 4 ..... :( naprawde nie mam pojęcia o co chodzi i co może byc przyczyną. RATUNKU.

maureliusz 30-01-2011 12:01

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Czy ktoś rozwiązał problem? Mam dokładnie to samo (przerywa przy jednostajnie, lekko wciśniętym pedale) i zastanawiam się nad pedałem gazu.

maureliusz 30-01-2011 21:46

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Zatem:
1. Zatankowałem pół baku golda na stotoil,
2. Wysmarowałem WD40 wszystkie wtyczki pod maską
3. Wyjąłem pedał gazu. Rozebrałem go i... moim zdaniem on jest nie do zepsucia. Tam nie ma żadnych potencjometrów, ścieżęk itp (nie wiem gdzie to ludzie widzieli chyba w MK1). Jest tam indukcyjny czujnik położenia pedału, zatem moim zdaniem ciężko to zepsuć, albo żeby się wytarło.

Czy ktoś ma pomysł co to może być? jak ustawię obroty na nie całe 2000 i będę tak jechał to co chwilę przerywa. Podobnie jest jak jadąc ściągam nogę z gazu, a potem delikatnie przyśpieszam. Jak mu sprzedam buta, to ciągnie pięknie.
EGR nie bardzo, bo ciągnie na wysokich obrotach i nie mam problemu z ruszaniem.

SMUTNYINDYK 30-01-2011 23:24

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
I tak obstawiam EGR, ewentualnie elektropneumatyczny sterownik turbiny, ale wtedy czasem mógłby wchodzić w tryb awaryjny[ ale nie zawsze].

maureliusz 30-01-2011 23:31

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Ja wiem SMUTNYINDYKu, że Ty pesymistycznie obstawiasz zawsze najgorsze po Twoich doświadczeniach, ale:
1. Gdyby to był EGR, to są dwie możliwości:
- zaciął się otwarty: miałbym problem z wysokim obciążeniem, a nie mam i kopcił by ostro,
- zaciął się zamknięty: wywaliłby checka, bo efekt byłby jak po zaślepieniu.

2. Jeżeli sterownik turbiny, to nie ciągnął by powyżej 2000 obrotów, a on ciągnie jak przecinak.

Zatem, myślę, że to coś innego, np.paliwo albo jakiś cholerny czujnik w nowoczesnym TDCI :-/ Filtr paliwa też raczej nie, bo na autostradzie idzie 140km/h bez zająknięcia.
Ewentualnie jeszcze coś z powietrzem np. przepływka, bo na małym obciążeniu mieszanka powinna być bardzooo uboga.

cezarg1410 30-01-2011 23:53

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
maureliusz stawiam tak samo jak smutnyindyk :). Na moje to EGR ci siada.

maureliusz 31-01-2011 13:15

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Cytat:

Napisał cezarg1410 (Post 1588729)
maureliusz stawiam tak samo jak smutnyindyk :). Na moje to EGR ci siada.

A nie powienien check`a wywalić wówczas?

SMUTNYINDYK 31-01-2011 19:06

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Maureliusz-pamiętasz, że ja sam popsułem samochód[zamarzła odma] i dalej się posypało. Wymieniłem turbo, sterownik turbo, beznadziejnie wywaliłem katalizator i po tym zostało poszarpywanie jak u Ciebie.. Ale ani razu po tym nie pojawił się żaden komunikat[ żadna kontrolka], a poszarpywało. Dalej już niestety w ASO IDS wykazał konieczność wymiany softu na nowy uaktualniony -co zrobiłem[320 zl] i dalej poszarpywało-ponownie[już za darmo] podłączyli IDS i wykazało EGR zablokowany w położeniu zamkniętym-czyli w/g ASO wymiana EGR. Wróciłem na Szczotkarską[nie ASO] i tam wyjęli EGR moczyli w czymś tam i dalej poszarpywało, a żaden komunikat się nie pokazywał. Ale zacząłem dawać pojazdowi trochę w pałę i drgania zaczęły zanikać i wreszcie zanikły. Teoria jest taka, że mimo wymycia po awarii dolotu on nadal się czyścił z oleju zakłócając pracę EGR, aż się do końca przedmuchał. Po tym założyłem katalizator[ z anglika 90KM z 2007roku-pasuje do 109KM bez DPF] bo nie mogłem znieść smrodu spalin i darowałem automobilowi winy dając mu ostatnią szansę. Pewnie wystraszył się bo do dziś jeździ dobrze. Widzę, że jesteś z okolic Myślenic więc zapewne nie przymulasz auta jak ja w korkach w zasranej Warszawie. Zacząłem ciągnąć dłużej na biegach[tak 2500 i więcej obr/nim po rozgrzaniu] i jest dobrze. Ale jeżdżę do pracy 3km i z powrotem i pali mi w mieście 10l na setkę-pamiętamy że jest to cięższy C-MAX. Nie wiem jaki masz przebieg, ale EGR może podwieszać się na skutek podtarć lub jak u mnie zasyfienia w jakimś położeniu i stąd poszarpywania. IDS[ten prawdziwy ASO-ski] jednak trochę nakierowuje myślenie. Przejedź się n.p. na 3-ce tak parę kilometrów z prędkością obr. ok. 3000 i zobacz czy coś się zmienia- przy takich warunkach wiele rzeczy się przeczyszcza. Jednak mimo wszystko następny pojazd mój to nie będzie diesel. Tu już na koniec moich wynurzeń powiem, że jednak samochód mojej małżonki VW NEW BEETLE[z 2001r] z silnikiem starszej generacji 1.9 TDI ALH o przebiegu 203000km zepsuł się tylko raz-nawalił czujnik ciśnienia oleju za dokładnie 28 zl. Piszę to aby uzmysłowić nam, że nowoczesne diesle to kosztowna psychicznie i finansowo sprawa.

maureliusz 31-01-2011 19:44

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
No oK. Każde sugestie cenne. Ale z tego co piszesz, to czyszczenie EGRa nic nie dało. Jeden z kolegów na forum, też przelał 4 baki lepszego paliwa i się polepszyło. Znaczy, że może poczekać?

EGR zgadza się, że może zaciął się, ale w pozycji zamkniętej nawet nie powinienm tego w sumie odczuć zbytnio (to jak zaślepienie) co innego gdyby był stale otwarty, ale wtedy na trasie byłaby kicha.

Jutro podjadę do ASO i zczytam sobie błędy. Obaczymy co wykaże słynny WDS :-)

SMUTNYINDYK 31-01-2011 20:12

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Podjechać na prawdziwego kompa to ok. Ale jak wykaże EGR to bym się nie gorączkował. Najtańsza forma to 3-ka i w gaz zwłaszcza gdy zaczyna poszarpywać-może mu się odmieni.

maureliusz 31-01-2011 20:59

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Dziękuję moderatorowi za przeniesienie wątku:-) - już myślałem, że coś mam z głową i nie mogę go znaleźć.

Panowie. Wygląda na to, że...winna jest przepływka. Odłączyłem ją i jest OK :-) Podłączyłem znowu to wyszło. Odłączyłem znowu i nie udało się tego wywołać.
Co myślicie przepływka, czy też splot innych wydarzeń? Czyścić, wymieniać?

Swoją drogą, to układałoby się w całość. W okresie dużych upałów też miałem chwilowe zaniki mocy i może już wtedy coś szwankowała.

SMUTNYINDYK 31-01-2011 21:24

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
W zasadzie to "gratuluję" najtańszej z opcji. Ja zaczął bym od mycia-są w sklepach z elektroniką preparaty do mycia obw. elektronicznych-i tak nie masz nic do stracenia. Wymiana to na koniec. Ja kiedyś rozpiąłem przy wymianie filtra pow.przepływkę i zapalił się błąd i nie gasł. Na drugi dzień już się nie palił-okazuje się że ten błąd kasuje się sam po ok.15 min. po zgaszeniu motoru.

maureliusz 31-01-2011 22:37

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Jestem w gorącej wodzie kompany:-)
Niestety:-( czyszczenie nie przyniosło efektu. Nadal przerywa. Jednak jak odepnę przepływkę to idzie super i nawet lepiej pracuje na lekkich obrotach, a nawet lepiej się zbiera. Próbowałem znowu i 100% poprawa.

Co myślisz, chyba wymiana? Zastanawiam się, czy odpięcie przepływki może niwelować błąd czegoś innego, ale nie mam pomysłu aby tę teorię podeprzeć. Chyba to jednak przepływka.

jendrekmak 31-01-2011 22:52

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Cytat:

Napisał witjakl (Post 1510548)
ja stawiam na ten moduł sterowania pedałem gazu - jednak nadal z tym się wożę...

moduł pedału gazu można sprawdzić na komputerze bo powinien wywalić błąd
Cytat:

Napisał Walut (Post 1509813)
to nie jest argument że był wymieniany rok temu. mój wymieniłem 4 miesiące temu i wiem że znów jest do wymiany, na szczęście nie zacina sie tak abym nie odpalił auta

Cytat:

Napisał CIABAH (Post 1509846)
nie wydaje mi sie zeby moj egr byl juz zurzyty, bo nie leje syfu do baku, wymienienany byl na org nowy

panowie wymiana egr i lanie dobrego paliwa nie ma tu nic do rzeczy. egr się zasyfia mieszanką sadzy z wydechu i oleju z odmy co daje oleistą gęstą maź. sadza jest wynikiem problemów z prawidłowym spalaniem mieszanki w cylindrach więc krótko mówiąc macie wtedy problem z zasilaniem w paliwo albo powietrze

odniosem się do starych postów ale trudno

SMUTNYINDYK 01-02-2011 00:38

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Ty to wszystko robisz teraz, tak od ręki w tym czasie jak tu piszemy-czy dobrze zrozumiałem????? Posłuchaj-przepływomierz przecież[ tu poimprowizuję, ale nie tak do końca] jest powiązany przez komputer też z innymi elementami m.in. EGR-em. Przecież on daje sygnał o ilości czystego powietrza wpływającego do układu, które jest przez EGR mieszane ze spalinami. Jak dasz w pedał to EGR się zamyka, jak odepniesz przepływkę to EGR też się[ tu muszę napisać zdaje się] zamyka i pojazd jedzie jak z zaślepionym EGR a co dzieje się w stanach pośrednich? Z odpiętą przepływką silnik nie wie jak dozować paliwo i pojazd pali bardzo dużo. Tu pozostaje jednak IDS, lub co jest trudniejsze założenie na próbę innej dobrej przepływki-wtedy na pewno będziesz wiedział co się spieprzyło. Ja życzę przepływomierza bo jego awaria jest tańsza. Zawsze wyświetla błąd, a EGR dość rzadko.

maureliusz 01-02-2011 19:35

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
I d...a:-/ W ASO zero błędów. Były jakieś stare pierdoły, ale nic konkretnego. Chłopaki nic nie zdiagnozowali. Powiedzieli, że póki nie wywali błędu na stałe to ciężko coś powedzieć. Mogliby diagnozować moduł po module, ale to zajmie czas i moją kasę.

Zatem nic nie wiem.

Chyba się pokuszę o ten przepływomierz, albo nie wiem. Zastanawiam się, czy warto w uzywkę się pakować.

jendrekmak 01-02-2011 20:49

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
może podmień od kogoś na chwilę i się wtedy przekonasz

maureliusz 01-02-2011 22:39

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
No właśnie założyłem takie pytanie w strefie małopolska. Niestety nie znam nikogo z takim motore, jak na złość znajomi mają 1.8 i 2.0.

A jeszcze jedno. Co to za czujnik firmy Denso jest na wylocie z intercoolera? To też jest przepływka? Da się ją łatwo wyjąć, bo nie chcę intercoolera wylotu rozbierać. Próbowałem odkręcać śrubkę, ale coś trzyma i nie chciałem targać na siłę.

Mówię o tym:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Bo ja odpiąłem przepływkę przy filtrze, na wlocie powietrza do trubiny.

SMUTNYINDYK 01-02-2011 23:37

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Nie ruszaj tego to jest czujnik ciśnienia[lub temperatury,ale raczej to pierwsze] doładowanego powietrza i rzadko się psuje.

maureliusz 02-02-2011 10:16

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
OK. :-) Nie ruszam.
Muszę coś nad tą przepływką coś pomyśleć.

MaroX 02-02-2011 15:56

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Panowie, nie wiem, czy to już nie seryjna przypadłość TDCi. U mnie przy nagrzanym silniku motor czasami podtafi się przydławić. Poza tym wszystko jest ok. Może po prosy ten typ tak ma? :D

jendrekmak 02-02-2011 20:26

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Cytat:

Napisał SMUTNYINDYK (Post 1590270)
to jest czujnik ciśnienia[lub temperatury,ale raczej to pierwsze] doładowanego powietrza i rzadko się psuje.

MAP sensor to czujnik ciśnienia i temperatury powietrza doładowanego
Cytat:

Napisał MaroX (Post 1590689)
nie wiem, czy to już nie seryjna przypadłość TDCi

ale to są 2 różne silniki w mondeo mk3 jest silnik forda a w foce mk2 jest silnik PSA HDi więc zbieżność objawów czysto przypadkowa

na początek wypadało by umyć/wyczyścić przepływomierz (MAF) i czujnik za intercoolerem (MAP) oraz jeśli nie był wymieniany to wymienić filtr powietrza na dobry markowy oraz sprawdzić czy nie ma pęknięć rury doprowadzającej powietrze od filtra do turbiny, bo może łapać lewe powietrze i oszukuje odczyt na przepływomierzu

maureliusz 02-02-2011 22:15

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Boski ETIS mówi tak:

MAP
Czujnik MAP znajduje się na obudowie przepustnicy za przepustnicą.
Sygnał czujnika MAP wykorzystywany jest do sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki o zmiennym kącie łopatek.
Jeśli wartość rzeczywista odbiegnie od zapamiętanej w PCM wartości żądanej, zawór elektromagnetyczny sterowania ciśnieniem doładowania dokonuje regulacji zgodnie z poleceniem PCM.

MAF
Przepływomierz MAF znajduje się przy wylocie obudowy filtru powietrza; wykorzystuje on zasadę gorącego drutu.
Sygnał potrzebny jest modułowi PCM do sterowania dawką recyrkulowanych spalin.
Zintegrowany z nim czujnik IAT informuje dodatkowo o temperaturze powietrza dolotowego.

PEDAŁ GAZU
Czujnik APP to podwójny bezstykowy czujnik indukcyjny.
Na czujnik APP składają się ze względów bezpieczeństwa dwa czujniki.
Jeśli podczas jazdy pojawi się usterka czujnika APP, w module PCM zostanie zapamiętany kod usterki.
Jeśli przestanie działać jeden czujnik APP, silnik pracuje ze zmniejszoną mocą. Można jednak osiągnąć maksymalną prędkość.
Jeśli pojazd wyposażony jest w system informacji dla kierowcy, pokazana zostanie informacja: "ZREDUKOWANE PRZYSPIESZENIE".
Jeśli czujnik APP przestanie całkowicie działać, po jednokrotnym uruchomieniu czujnika BPP i przełącznika świateł STOP i po teście wiarygodności prędkość obrotowa silnika regulowana jest na poziomie do 1200 obr/min geregelt. Pojazd może przyspieszyć do maksymalnie 56 km/godz.
Jeśli pojazd wyposażony jest w system informacji dla kierowcy, pokazana zostanie informacja: "OGRANICZONA PRĘDKOŚĆ MAKS.".
Jeśli pojazd nie jest wyposażony w system informacji dla kierowcy, w przypadku usterki układu zapala się lampka ostrzegawcza usterki układu silnika.

WNIOSKI:
- MAP mam OK, turbo działa.
- PEDAŁ GAZU- jak pisałem indukcyjny nie do zdarcia, mam OK
- MAF nadal podejrzany. Wygląda na to, że EGR mam sprawny, bo zapewne jak odłączam przepływkę, to EGR jest zamknięty na stałe. Zatem coś przekłamuje EGRa jak mam podpiętą przepływkę:
a) sama przepływka,
b) jakaś nieszczelność.

jendrekmak 02-02-2011 22:38

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Cytat:

Napisał maureliusz (Post 1590998)
Zatem coś przekłamuje EGRa jak mam podpiętą przepływkę

dziury w dolocie powietrza za przepływką a przed turbiną albo brudna przepływka skoro nie wywala jej błędu.

maureliusz 02-02-2011 23:15

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Dzisiaj zauażyłem jeszcze jedną rzecz. Może jestem przewrażliwiony już, ale wydaje mi się, że turbo bardziej świszczy niż dawniej. Sprawdzałem, ale wydaje się, iż świst dochodzi dokładnie z turbiny.
Ale najlepsze jest to, że taki delikatny świst pojawia się wolnych obrotach jak odepnę przepływkę??? I znika jak ją wepnę - why?

Zaczyna mnie to już osłabiać...

PS. Przepływka wyczyszczona już dawno i nic.

SMUTNYINDYK 02-02-2011 23:51

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Ja pierniczę, ale węzeł do rozwiązania. Po rozpięciu przepływki czy zapala Ci się kontrolka awarii i później po zgaszeniu silnika i po ponownym zapaleniu, ale po dłuższym czasie przerwy już się nie zapala? Bo jak tak jest to przepływka powinna być dobra. Więc ja wracam znów do sprawy EGR. Oczywiście sugestie jendrekmak co do szczelności jak najbardziej aktualne.Ale jak dajesz buta a wóz przyspiesza równo i szybko to nieszczelność chyba nie występuje. Szarpanie między tak ok. 1600-2000obr/min przy stałej prędkości lub delikatnym przyspieszaniu - nadal upieram się EGR.

maureliusz 03-02-2011 21:26

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
No dobra, przyszedł czas na bardziej profesjonalne podejscie przy użyciu laptopa:-)
Wydaje się, że przepływka działa OK.
EGR też pracuje ślicznie, czyli otwiera się i zamyka aż do 0%.

Co jest ciekawe.
Przejechałem się z laptokiem i w momencie gdy następuje szarpanie...EGR otwiera się na max (100%)!!! Dziwne. Wynika z tego, że on się nie przycina, a raczej z dziwnej przyczyny ECU otwiera go na max. Wtedy przepływka pokazuje dwa razy mniej (jakieś17g/s), a potem przepływka pokazuje 30-36 i EGR przymyka się na 30%. Zastanawiam się, czy to jest prawidłowe, że przepływ spada o połowę?

PS. Sprawdziłem i jak się odłączy przepływkę, to EGR się zamyka (0%).

A czy ktoś może porównać dla 1.6 109KM te wykresy? Czy przepływka w 90KM jest taka sama jak w 109KM?

http://img714.imageshack.us/img714/1323/maf2y.jpg

SMUTNYINDYK 05-02-2011 00:05

Odp: Lekkie Dławienie :)
 
Katalizator bez DPF owszem, ale przepływka nie wiem. 90KM to turbina o stałej geometrii łopatek, więc jakieś różnice są w osprzęcie. Moja wiedza mówi[acz ślepo w nią nie wierzę], że jak dajesz w pedał i samochód równo i szybko przyspiesza to przepływomierz powinien być dobry- EGR od razu się zamyka. W stanach mniej jednoznacznych jak zakres między 1600-2000obr/min EGR trochę się otwiera, a gdy jest n.p. przytarty, lub uszkodzony elektronicznie to będzie poszarpywało-bo w tym elektronicznym dieslu jedno zależy od drugiego. Pięknie drążysz temat i pisz o tym jak najwięcej.Trzeba wiedzieć jak najwięcej aby nie dymali nas w serwisach.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.