holowanie jachtu
witam
proszę szanownych forumowiczów o info. .....czy ktoś może holował przez MKII kombi 1,8 benzyna . Jest to o tyle ważne pytanie dla mnie ...... gdyż znajomy prosi mnie o pomoc w przewiezieniu jachtu ( około 1,5tony ) - około 600km. dziękuję pozdr. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Jachtu nie ale lawetę z laguną i owszem. Tyle że ja mam 1.8Td i nie miałem większych problemów, nawet spalanie było jak dla mnie zadziwiająco niskie. Najważniejsze to sprawdzić jaki masz dopuszczalny nacisk na kulę w swoim haku (nie wiem czy masz orginał czy nie) no i zależy czy boisz się policji bo taki jacht + przyczepa do niego będzie ważył myślę też około 1800kg jak nic. Mondeo w dowodzie ma na pewno mniejszą dopuszczalną maskę ciągniętej przyczepy więc miśki mogą się przyczepić. Twoje ryzyko :D Ja zaryzykowałem (i to nie raz) i się udało.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Zrobić się da, tyle, że 1,5 tony i 600km to duże ryzyko. po pierwsze za ciężko, w razie gdyby sie coś urwalo, wypadek, masz przechlapane.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
no i przy takiej masie z ruszaniem pod górke tez bedzie lipa jesli nie jestes pewny sprzegła
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
ciagalem takie ciezary espero 1.5 wiec nie widze problemu czemu monde 1.8 by mial nie dac rady ;)
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
na upartego da rady. popiłujesz sprzęgło trochę. ja mam końcówkę i jak ciągnąłem teścia sharana to zagotowałem że smród i poślizg. no ale mam końcówkę i ruszałem z oblodzonego. jak sprzęgło było w dobrym stanie to podczas rozpędzania trzeba było robić tylko delikatną poprawkę na holowane auto. 600km to jednak uważam że sporo bo to nie będzie autostrada tylko pełno wioch, korki w miastach itd. łatwiej bo to hak a nie linka ale troszkę za dużo męczenia auta
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Ja myślę że jak sprzęgło OK i umiejętności też w miarę to powinien dać radę. Nie wiem czy sprzęgło w benzynie daje rade tak jak w dieslu. Jednak dieslem łatwiej ruszyć z dużym obciążeniem bez palenia sprzęgła niż benzyną. Tak mi się wydaje.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Diesle to są stworzone do takich rzeczy:) Tak jak koledzy piszą jedynie sprzęgło może odmówić posłuszeństwa ale tak, jak nie będziesz jeździł po wzniesieniach to myślę że bez problemu da rade.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Cytat:
Kiedyś ciągałem swoją skorupę i miała przekroczony gabaryt (2,60m), ale u mnie to było 15km i na mazurach gdzie wszyscy na wiosnę i jesień ciągają łajby, więc nikt mnie tam nie zatrzymał. ...Ale ciągnąc łajbę przez cały kraj to może być różnie. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
ja u siebie mialem na haku ok 2t (przyczepa lawetopodobna, zaladowana elementami konstrukcji wiezby dachu czy jak to tam zwal). targalem to przez ok 80km. teren raczej gorzysty - zdecydowanie pagorkowaty (trasa zza j.gory za chojnow). mimo ze przyczepa hamowana zwalnialo to bardzo ospale a i serpentyny (szczegolnie z gory) byly wyzwaniem. sprzeglo najbardziej po tylku dostalo przy wjezdzie na docelowy plac (piaszczysty teren budowy) i zawracaniu. w trasie jakos tego nie odczulem (ale tez wyjechalem po 18stej) bo korkow nie uraczylem
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
ja bym jednak benzynką nie ryzykował na tak długiej trasie.
tym bardziej że łajba waży 1,5 tony, do tego jeszcze przyczepa (zależy jaka). przyczepa podłodziowa będzie ważyła około 500-600kg, ale jeśli będzie przewożona na lawecie, to waga będzie około 1 tony. czyli zestaw może ważyć od 2 do 2,5 tony. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
eh takie teorie same. Podepnij przyczepkę i przejedź się po okolicy. Będziesz widział jak sobie samochód radzi.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
No i jeszcze jesli auto wraz z lawetę będzie ważyło więcej niż 3,5 tony to potrzebne jest prawko B+E
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
i jesli takiego brak przyczepa z zawartoscia nie moze byc ciezsza od auta
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
nawet jeśli masz B+E to nic nie zmienia, nadal ciągnięta przyczepa nie może przekraczać masy pojazdu ciągnącego. Ale o problemach z kodeksem to ja już w pierwszym poście pisałem. Bo i tak mondeo ma dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy mniejszą niż 1500kg.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
jak pojazd wazy 3,5t to na samym B mozna jechac z przyczepka lekka (max 750kg) czyli wtedy mamy 4,25t
B+E faktycznie nie moze przyczepa wiecej niz auto ale w sumie zestaw moze wazyc 7t (3,5t auto + przyczepa o max jego wadze) |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Oj ja bym się z Tobą nie zgodził
kategoria B: 1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla, 2. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3.1, z przyczepą inną niż lekka o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t, Kategia B a nawaet B+E pozwala na kierowanie pojazdem/zespołem pojazdów o masie nieprzekraczającej 3,5t. Kategoria B+E uprawnia nas jedynie do ciągnięcia przyczepy cięższej niż 750kg czyli np auto 1400kg i przyczepa 1000kg co daje 2400kg. Nadal jednak masa całkowita zespołu pojazdów nie może przekraczać 3500kg. Dlatego uważam robienie kategorii B+E za totalną bzdurę gdyż sytuacji w których możemy je wykorzystać jest na prawdę niewiele. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Sama kategoria B uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o DMC (dopuszczalnej masie całkowitej) nieprzekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą, której DMC nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego oraz DMC zespołu pojazdów nie przekracza 3,5 t co wynika z art. 88, ust. 2, pkt. 1 lit. b PoRD (prawo o ruchu drogowym). Dopuszcza się również ciągnięcie przyczepy lekkiej, czyli takiej, której DMC nie przekracza 750 kg, praktycznie bez względu na masę pojazdu ciągnącego, a zatem łączna DMC zespołu pojazdów może w takim przypadku wynosić 4,25 t, wynika to z art. 88, ust. 3, pkt. 3 PoRD.
Kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC nieprzekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy oraz samochód ciężarowy o DMC nieprzekraczającej 3,5 t nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego, co wynika z art. 62, ust. 1, pkt. 1 PoRD. Oznacza to, że mając kategorię B+E można kierować zespołem pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej nawet do 7 t. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Widać mamy różne źródła. Ja póki co zostanę przy swojej wersji.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Cytat:
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
no niestety nie masz racji. ja walnalem sie tylko w jednym: b+e max 6.125
http://img17.imageshack.us/img17/749...zepanakatb.jpg to nie kwestia wiary - wszystko jasno napisane. masz w moim poscie poprzednim konkretne odwolanie wiec prosze zapoznaj sie |
Odp: holowanie jachtu a MKII
ja targałem ostatnio na lawecie drugiego mondziaka i wszystko odbyło się bez problemu więc tobie też się uda, a też miałem obawy szukałem przepisów, to co mnie zadziwia to częste twierdzenie że na b nie można ciągnąć przyczepy 2 osiowej, choć nigdzie tego niema, co nie zmienia faktu że zgodnie z przepisami raczej będziesz przeładowany
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Swoją drogą... jak kogoś stać na jacht to nie ma swojego samochodu aby to pociągnąć?
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Cytat:
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
ciekawy temat...
czyli jak dobrze zakumałem, to jak kupię sobie przyczepę kempingową, to mając tylko prawko kat. B ten kemping ma ważyć max 750 kg żeby wszysko było legalne jak dla mnie? |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Zgodnie z kodeksem drogowym posiadając prawo jazdy kat. B można ciągnąć przyczepę na następujących warunkach:
Masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy rzeczywistej auta, a cały zestaw nie może przekroczyć 3.5t. Nie ma znaczenia czy jest jednoosiowa czy dwuosiowa. Mam MK1 kombi 1.8 i w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane, że masa całkowita przyczepy holowanej wynosi 1350 kg. Reasumując: ciągnięcie lawety z drugim mondeuszem czy jachtu o wadze 1.5t jest niezgodne z warunkami technicznymi auta, a tym samym nie można holować. W takim przypadku każdy policjant ma prawo przyczepić się, mimo że uprawnienia na to pozwalają. Zresztą w danych technicznych auta podana była taka sama masa całkowita przyczepy. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Źle zakumałeś,kosteg wkleił tabelkę. Dla kat b cały zestaw nie może przekroczyć 3,5t, a zatem jeśli dmc samochodu wynosi 2000kg to dmc przyczepy nie może przekroczyć 1500kg
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
co innego przepisy a co innego warunki techniczne! w zadnym wypadku nie wolno miec na haku wiecej niz wbite jest w dowodzie!
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
A ja przyznaję się do błędu. Mając prawo jazdy kategorii B+E łączna masa zestawu pojazdów może przekraczać 3,5t (jeśli warunki techniczne obydwu pojazdów na to pozawalają). Z tym że nadal sam pojazd ciągnący nie może mieć więcej niż 3,5t, a masa przyczepy nie może przekraczać masy pojazdu ciągnącego.
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
i kto ma rację? Można prosić o podsumowanie kończące temat i jednoznacznie wyczerpujące go?
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Cytat:
przykład; mondeo kombi, dmc=2140kg więc możesz ciągnąć przyczepę o dmc 1360kg. A gdybyś miał B+E to waga przyczepy w tym przykładzie wynosiła by 1800kg, bo tyle jest wbite w dowodzie rej. Koniec i kropka. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Cytat:
Cytat:
waga rzeczywista (calkowita) przyczepy w zadnym wypadku nie moze byc wieksza od masy pojazdu holujacego (wyjatek stanowia pojazdy rolnicze i ciagniki siodlowe...) podsumowanie jest w zamieszczonej wyzej tabelce i dane w niej zawarte sa poprawne... |
Odp: holowanie jachtu a MKII
kosteg o co ciebie chodzi? temat był przyczepa do mondeo!!. a nie do samochodu który waży 3,5t.
(waga rzeczywista (calkowita) przyczepy w zadnym wypadku nie moze byc wieksza od masy pojazdu holujacego) a gdzie napisałem że tak może być? |
holowanie jachtu a MKII
Cytat:
Cytat:
a prostuje profilaktycznie bo czesto w innych watkach ludzie pytaja i linki do tego tematu padaja |
Odp: holowanie jachtu a MKII
To tyle jeśli chodzi o uprawnienia.
Teraz zajmijmy się innymi warunkami. Niezależnie jaką masz kategorię to nie wolno ciągnąć przyczepy cięższej niż określona w warunkach technicznych auta holującego (mimo, że masz np. B+E). A tutaj dla każdego auta są inne parametry ustalane przez producenta. Czyli wracając do pierwszego postu - samochód uciągnie jacht o wadze 1,5t + przyczepa i kat. B wystarczy, ale wg prawa nie wolno tego robić, bo producent przewidział masę całkowitą przyczepy niższą. Dla MK1 kombi z silnikiem 1.8 16V jest to 1375 kg dokładnie. MK2 będzie miało podobnie. |
Odp: holowanie jachtu a MKII
kolega powtaza po mnie - post 28:
Cytat:
|
Odp: holowanie jachtu a MKII
Witam.
Koledzy,potwierdzicie mi czy dobrze myślę.Mam w dowodzie dmc przyczepki bez hamulca najazdowego 685kg.Jeśli bym kupił przyczepkę lekką z dmc 750 kg to przy kontroli przez miśków lub ITD mogę mieć problem.Więc jak dobrze się orientuję to tabliczka znamionowa na niej musi być dmc 685kg,bym nie miał problemów i to samo w dowodzie tej przyczepki.Inną rzeczą jest ile nią będę przewoził np. 600kg ładunku w praktyce.Wtedy może mi zważyć ją np. tylko ITD podczas kontroli i ewentualny mandat,czy tak? |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Cytat:
Niestety wiele naszych przepisów jest przepisami głupimi. Nikt nie będzie spoglądał na faktyczne RMC. W papierach DMC jest większe niż dopuszczalne i nie wolno Ci tym jechać. To tak jakby dawać mandaty każdemu kierowcy bo vmax jego pojazdu jest wieksze niż limit na drodze... ot nasza logika. Nie jestem pewien tylko jak wyglada kwestia tabliczki znamionowej. Wiele nowych przyczep podczas zakupu ma opcje wyboru DMC do rejestracji - nie jestem pewien czy wówczas sprzedawca zmienia faktycznie tabliczkę czy tylko homologację wydaje z odpowiednio niższa masa. Dodatkowo trzeba pamiętać, ze DMC holownika plus DMC przyczepy musi byc poniżej 3,5t aby się na opłaty drogowe nie złapać (chcąc kiedyś przewieźć spora ilość styropianu chciałem wziąć duza gabarytowo przyczepkę, w teorii wszystko się zgadzało - DMC holownika mieściło się w proporcji 1.33 z DMC przyczepy ale suma obu DMC dawała ok 3600kg - zadzwoniłem na ich infolinie - bramki robiąc fotki tablicom Rej porównują DMC w bazach i faktyczny ładunek ich nie interesuje) Klepane na kolanie... |
Odp: holowanie jachtu a MKII
Witam.
Właśnie kolego kupuję nową i kwestia jest DMC.Kupuję taką 750 kg DMC.Gościu co mi ją robi, wyśle mi papiery pocztą do rejestracji.Opuszczają DMC przyczepy co 50 kg.Czyli,żeby nie mieć problemów będzie w papierach i w dowodzie 650kg DMC.Licząc jej wagę własną 200kg-ładownośc max jej będzie 450 kg.Tyle w zgodzie z przepisami i kontrolami.Podczas kontroli drogowej patrzą tylko w dowód przyczepki,czy również na tabliczkę znamionową?Właśnie nie wiem czy będzie zmieniona również tabliczka znamionowa na 650kg czy pozostanie 750kg na niej.Pytam,gdyż będę ją sporo ciągał w różnej trasie? |
holowanie jachtu a MKII
Cytat:
Nie trafiłem nikogo w trasie kto spoglądałby na tabliczkę. Zawsze tylko papiery. Z drugiej strony tak długo jak w papierach jest mniej niż na ewentualnej tabliczce tak długo nikt pretensji miec nie powinien. Nie spotkałem się tez nigdy aby taki mały zestaw był wazony (poza skupem złomu [emoji6] ) Klepane na kolanie... |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.