dzwine obroty+brak mocy+dymi
Witam.
Auto odpaliło.... lekko zaczęły szarpać obroty (wskazówka obrotomierza drgała w dół i w góę) w lusterku zobavczyłem dużo dymu niebieskiego... chciałem lekko przygazować... lecz efekt był taki, że jak dodawałem gazu to autko się jakby przyduszało bardziej. Zgasiłem odczekałem chwile i znowu podobnie. Powtórzyłem to kilka razy - potem coraz bardziej dłużej czekałem i kręciłem by zapalił.... efekt ten sam bym, nierówna praca silnika i przy dodaniu nawet minimalnie gazu dusił się jakby zero mocy. Efekt koncowy? Rwanie włosów z głowy :) Pare tygodni temu miałem podobna sytuację dość, mianowicie stanołem na światłach (auto zapalone) po zmianie na zielone dodałem gazu i..... miałem dośc podobnie.....auto sie zaczeło lekko dusić... nie chciało jechać..... zatrzymałem włączyłem awaryjne .... odczekałem z 2 minuty lekko dodałem gazu i.... normalnie wszedł na obroty i pojechałem jakby nigdy nic. Miał ktos podobnie? Może wiecie co to i ile szykować juz na mechanika? i co jest temu winne? |
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
sprawdz czy niema wody w paliwie
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
obstawiam uszczelke pod glowica sprawdz czy na bagnecie i pod korkiem nie ma mazi,sprawdz tez czy w zbiorniczku z woda nie ma oleju......jak jest to 100% uszczelka.jak nie to bym turbine sprawdzil..........
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Cytat:
....a jak woda mogła sie ew. tam dostac ? (o ile jest w paliwie?) |
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
obstawiam EGR
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Cytat:
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
objawy podobne jak u mnie- EGR, wymiana niestety
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Cytat:
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Cytat:
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Dziwne. Kolego masz podobne objawy do mnie. Powodem jest u mnie zapchana "pompka" przy baku paliwa. Rozkrecilem ja w sobote. Podlaczylem do kompresora od strony wlotu z baku-wywalilo weza. Niestety jest nierozbieralna, a oba konce maja jakby zabezpieczenie przed wciagnieciem wiekszych drobin np. rdzy. Niestety po chwili zaczalem ja przeplukiwac i ze srodka wylecialy kawalki jakby lisci. Cala jest zapchana. Proba wyplukania niestety spowodowala ze jest przeplyw, ale i tak niewielki. Auto dostaje dawke paliwa, ale nadal slaba - plus tego taki, ze nie gasnie. Niestety pompka BOSHA do wymiany. Przetlacza ona paliwo do silnika, przy dluzszej jezdzie drobiny znajdujace sie w czesci wlotowej do tej pompki (w moim przypadku kawalki lisci). Zatykaja otwor, a auto po chwili z braku paliwa slabnie, rwie i w efekcie gasnie. Jak postoi chwile i wyrowna sie cisnienie w pompce drobiny swobodnie opadaja i znow jest doplyw paliwa. Czy jest to zwiazane z temperatura nie wiem?! Wiem, ze niestety to nefralgiczny punkt mojego Mondeo. Najprawdopodobniej musze polaczyc wymiane tej pompki z wyczyszczeniem calego baku. Pompka ta zatrzymuje wszystkie wieksze ciala obce ktore przejda przez przewody z baku.
Powinna sie znajdowac od prawej strony pod nogami pasazera z tylu- widoczna od spodu. Mam nadzieje, ze to moze jakis trop bedzie dla Ciebie |
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Cytat:
Podłaczyli go pod komputer i... okazuje sie , ze mam sprawne auto, które nie wykazało nic a nic zadnego błędu! Poradzili mi jeździć do momentu aż się nie "zepsuje"... fakt wtedy napewno bedzie wiadomo co. Jednak mnie to nie satysfakcjonuje. Dokładnie.... jeden z mechaników zasugerował, ze to może być coś z paliwem.... Mam tak, że jak tankuje auto to nie mogę "pistoletu" wcisnąć na automat tylko muszę trzymac i wlewac powoli ... inaczej "odbija pistolet" wiec sam już nie wiem. Czyli (nie znam sie ale...) mam zapowietrzony bak? Czy jak to nazwać? Może w parze wraz z tym też są zanieczyszczenia itp? Wie ktoś "jak to ugryźć"? Ew. ktos to robił? odpowietrzał? wymieniał? znak ktoś szczegóły? |
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Mozesz sobie sprawdzic w jakim stanie jest ta pompka. Podnosisz tylnia os. Wykrecenie jest naprawde banalne i sprawdzic jak przedmuc***e na kompresorze ta pompke pomocnicza - powinno bez problemu przedmuchiwac (ewentualnei zwykla pompka). Ona jak sie zapcha raczej zadnych bledow nie powinna pokazac. U mnie tez automat nie dziala przy pistolecie.
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Witam.
Objawy opisane przez Ciebie kolego Z&A są identyko z moimi jakie miałem jakieś 2-dwa lata temu. Przyczyna była woda w ON. Kopcił na biało-niebiesko a dym był bardzo gryzący, do tego jak dodawałem gazu chodził jakby któryś cylinder nie palił. Spec od Diesli zalał jakiś środek łączący wodę (Liqui Moly) cala puszkę na jakieś 1/4 baku i kazał się tak przejechać 20km a następnie dolać dobrego ON do pełna. Później odwodnienie filtra ON no i oczywiście wymiana na nowy. Jak ręką odjął od ponad 70tys objawy się nie powtórzyły. Stawiam ze gdzieś kolega musial zalać parszywe paliwo. Zaczął bym od sprawdzenia czy jest woda w filtrze (kranik zaraz nad altkiem) i ewentualnie jego wymiana. Może to być również uszczelka pod głowicą (płyn spływa na gładź cylindrów) lub wtryski, brak ich szczelności albo same ciśnienie wtrysku w co osobiście wątpię. Egr odpada bo dymił by wtedy na czarno :) Pozdro. |
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
...a jednak zawór EGR!
dziś po ponownym podłaczeniu kompa wykazało błędy zaworu EGR. Wypisało kilka mozliwość od zakleszczenia zaworu po błędy na łaczach EGRu. Zatem szykuję się za wymianę EGR. Po wymianie itp napiszę tu jakie koszty sa z tym związane itp. może kiedyś ktoś bedzie w podobnej sytuacji to bedzie miał pełną odpowiedź. |
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Zatem podsumowując:
- rózni mechanicy sugerowali usługę za naprawdę różną kasę. Ceny były naprawdę różniące sie od siebie, więc proponuję serio odwiedzić kilku z nich zanim zdecydujecie sie na jakieś ich usługi - większośc mechaników nawet nie wspomniała , że można poprostu ten zawór wyczyścic, każdy prawie sugerował na wymiane... ok. 750 zawór i około 200-400 za wymianę. - dowiedziałem się, że stary zawór tez ma wartość w ASO płaca za stary zawór 180 pln! nikt z mechaników tego nie mówił i nawet nie wspomniał, więc zapewne o tym wiedzą.... - czyszczenie zaworu z robocizną 300 pln (na to sie zdecydowałem mimo wszystko) Autko po czyszczeniu zaworu nabrało werwy tzn. jakby silniejsze. Narazie wszystko jest ok! i mam nadzieje iż to długo bedzie trwało. |
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Witam serdecznie. Mam te same objawy tzn pow 2,5 tyś obr słabnie moj 136 konny silnik i zaczyna dymić, wystarczy zmienić na 5 bieg i auto od razu rwie potem znowu 2,5 tyś i słabnie potem 6 bieg i znowu rwie a potem znowu słabnie i kopci na czarno. Chce w takim razie sprawdzic zbiornik paliwa i przeczyścić EGR, czy ktos ma porady dotyczące czyszczenia EGR?
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.